بانکبانک و بیمه

نقطه قوت عملکرد بانک مرکزی تقویت دیپلماسی ارزی است

سفر رئیس کل بانک مرکزی به کشورهای مختلف از جمله عراق، عمان یا اقلیم کردستان منجر به دستاورد بزرگ همکاری‌های بین‌المللی ارزی شد.

حمیدرضا صالحی؛ عضو اتاق بازرگانی ایران و فعال اقتصادی درگفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره دیپلماسی ارزی بانک مرکزی و توفیقات حاصل شده، اظهار کرد: توسعه و تقویت دیپلماسی ارزی از جمله موضوعات مهمی است که در یک سال گذشته در دستور کار رئیس بانک مرکزی بوده و به جرات می‌توان گفت بسیاری از مشکلات ارزی حل شده بین ایران و کشور‌های منطقه از جمله کشور‌های همسایه محصول مدیریت و توجه دکتر فرزین به دیپلماسی ارزی است.

 

وی دراین باره خاطر نشان کرد: سفر رئیس کل بانک مرکزی به کشور‌های مختلف از جمله عراق، عمان یا اقلیم کردستان که منجر به دستاورد بزرگ همکاری‌های ارزی شد کمک بسیار خوبی به باز کردن شریان‌های ارزی کشور بود؛ چراکه به دلیل برخی چالش‌ها متاسفانه یکی از شریان‌های اصلی ورود ارز به کشور بسته شده بود.

 

عضو اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی گفت: سفر‌های صورت گرفته بعد از روی کار آمدن رئیس کنونی بانک مرکزی در راستای توسعه دیپلماسی ارزی و تقویت همکاری با سایر کشور‌ها منجر به برطرف شدن بسیاری از سوءتفاهمات قدیمی شد به طوری که حتی شاهد فروکش کردن قیمت ارز و مدیریت بهتر بازار نیز بودیم.

 

صالحی با تاکید براینکه آرامش بازار ارز ثمره فعالیت‌های مستمر بانک مرکزی است، گفت: مسیری که بانک مرکزی برای توسعه دیپلماسی ارزی در بیش از یک سال گذشته پیموده موفق بوده است و در این موضوع شک و تردیدی وجود ندارد؛ چرا که آرامش امروز بازار ارز نتیجه عدم انفعال بانک مرکزی است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا