اقتصاد کلان

از پرداخت وام اربعین چه خبر؟

زائران سرپرست خانوار که دریافت کننده یارانه هستند، می‌توانند با مراجعه به در سامانه حج و زیارت و انجام مراحل ثبت نام اربعین، درخواست تسهیلات اربعین را ثبت کنند، با این حال هنوز به صورت رسمی پرداخت تسهیلات اعلام نشده و احتمالا با نزدیک شدن به روزهای اربعین مانند سال گذشته جزئیات آن اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به تازگی وزیر اقتصاد اعلام کرده است که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند تسهیلات مربوط به سفر ایام اربعین دریافت کنند. این تسهیلات در سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شد.

همچنین بخوانید

اگر طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت شود، متقاضیان زائر سرپرست خانوار به منظور دریافت و ثبت نام وام اربعین، می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی samah.haj.ir اقدام نمایند. در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

سال گذشته، میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان بود، اما برای اربعین امسال هنوز اطلاعاتی از میزان مبلغ تسهیلات به صورت رسمی اعلام نشده است.

با این حال، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که برای دریافت وام اربعین، ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و سپس به صورت اینترنتی یا با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی درخواست وام کنید.

گفتنی است؛ تا امروز خبر مبنی بر اعطای وام و تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل به زائران اربعین اعلام نشده و بر اساس تجربیات سال گذشته، به احتمال زیاد با نزدیک شدن به ایام اربعین اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا