انرژی

ذخایر نزولی آمریکا به کمک نفت آمد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت در آمریکا، به رشد روز قبل ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات نفت برنت با ۳۲ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۸ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز چهارشنبه، با افزایش بسته شدند.

همچنین بخوانید

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، به میزان ۴.۹ میلیون بشکه کاهش یافت که فراتر از کاهش ۳۰ هزار بشکه ای پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز و کاهش ۴.۴ میلیون بشکه ای گزارش شده توسط موسسه امریکن پترولیوم بود.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ نووا در این باره گفت: سیگنالهای تقاضای مطلوب از آمریکا، بر نگرانیها نسبت به رشد ملایم اقتصاد چین، چربید. امیدها به تسهیل سیاست پولی توسط فدرال رزرو که می تواند رشد اقتصادی را تقویت کند و سفرهای تابستانی در آمریکا، رشد تقاضا برای نفت در بزرگترین اقتصاد جهان را تضمین می کنند.

چشم انداز کاهش نرخهای بهره در آمریکا و اروپا در ماههای آینده، به حمایت از بازار کمک کرده است. مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کردند بانک مرکزی آمریکا، با توجه به بهبود نرخ تورم و توازن بهتر بازار کار که زمینه را برای کاهش هزینه های استقراض در سپتامبر آماده می کند، به کاهش نرخهای بهره نزدیکتر شده اند.

همچنین فعالیت اقتصادی آمریکا در اوال ژوئیه، با روند ملایمتری نسبت به ماه مه توسعه یافت و انتظارات نسبت به رشد آهسته تر پیش رو را تحکیم کرد.

در این بین، انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه خود، نرخهای بهره را بدون تغییر نگه دارد اما احتمالا سیگنال کاهش نرخ بهره در نشست بعدی خود را ارسال می کند.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز پنج شنبه، برای سومین روز متوالی کاهش یافت. دلار ضعیفتر، می تواند تقاضا برای نفت را برای خریداران دارنده ارزهای دیگر، تقویت کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا