بانکبانک و بیمه

نتایج همکاری دولت سیزدهم و بانک مرکزی در دولت چهاردهم به بار می‌نشیند

نماینده مجلس گفت: نوع مدیریت بانک مرکزی در یک سال و نیم گذشته نشان داد رفع بسیاری از چالش ها به بهترین شکل ممکن امکان پذیر است.

مجتبی یوسفی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص فعالیت‌های مثبت دولت و بانک مرکزی در یک سال و نیم گذشته در نظم بخشی به اقتصاد و نظام بانکی اظهارکرد: رفع ناترازی بانک‌ها از جمله دستاورد‌های مثبت دولت سیزدهم است که البته به همت بانک مرکزی و تلاش‌های مستمر وهمکاری مداوم با دولت به ثمر نشسته است.

 

همچنین بخوانید

وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ناترازی بانک‌ها زمینه ساز و یکی از عوامل ایجاد کننده تورم به شمار می‌روند بانک مرکزی در دولت سیزدهم با مدیریت دکتر فرزین توانست تا حد قابل توجهی حتی بهتر از آمار‌های هدف گذاری شده جلوی رشد و خلق نقدینگی را بگیرد.

 

یوسفی یادآور شد: تلاش شبانه روزی دولت و بانک مرکزی در یکسال و نیم منجر به کاهش تورم نقطه به نقطه شد، درحالی که در دولت قبلی شاهد افزایش نرخ تورم آن هم به صورت روزانه بودیم.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه بحث تاکید کرد: این گفته بدین معنا نیست که نرخ تورم در حال حاضر بالا نیست و وضعیت تورم مطلوب ارزیابی می‌شود، بلکه به این معناست که دولت سیزدهم، مانع ابرتورمی شدن اقتصاد شد و نرخ تورم را نسبت به روند‌های پرشتاب دولت قبل به درستی مدیریت کرد.

 

به گفته وی، ثبات اقتصادی که بانک مرکزی در پیش گرفت خود به خود زمینه ساز کنترل و جلوگیری از رشد نقدینگی و ناترازی بانک‌ها بود.

 

یوسفی افزود: در دولت قبل شاهد عملکرد ناسالم موسسات مالی و اعتباری در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ به دلیل عدم نظارت بانک مرکزی وقت بودیم که متاسفانه زیان‌های مالی به مردم و دولت زد و مردم نیز به حق از این روند گلایه‌مند بودند، اما در این دولت موسساتی مثل نور بدون ایجاد کمترین تنشی برای سهامداران ادغام شد، لذا این نوع مدیریت در دوران دکتر فرزین نشان داد که نوع مدیریت در رفع بسیاری از مسائل به بهترین شکل ممکن امکان پذیر است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفتگو با بیان اینکه مدیریت خوب بانک مرکزی در بخش‌های مختلف اقتصادی آثار خود را به جا گذاشته است، تاکید کرد: اگر ثبات اقتصادی و ارزی که در دستور کار دولت سیزدهم و بانک مرکزی بود استمرار یابد قطع به یقین دستاورد‌های خوب آن در دولت چهاردهم به ثمر می‌نشیند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا