ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سامسونگ به میز مذاکره بازگشت

شرکت سامسونگ الکترونیک موافقت کرد مذاکرات را با اتحادیه سازماندهی اعتصابات در سراسر کارخانه‌های تولید تراشه خود از سر بگیرد، زیرا این اقدام بی سابقه کارگری ممکن است به هفته سوم بکشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سامسونگ و نمایندگان اتحادیه این شرکت اعلام کردند مدیران بزرگترین شرکت کره جنوبی، روز جمعه با رهبران اتحادیه دیدار خواهند کرد تا درباره چارچوب و برنامه مذاکرات دستمزد، مذاکره کنند.

مجموعه ای از اعتصابها و اعتراضات در ماه میلادی جاری، بزرگترین و گسترده ترین اعتراضات کارگری را در تاریخ نیم قرنی سامسونگ رقم زد.

بزرگترین اتحادیه سامسونگ که متشکل از بیش از ۳۰ هزار عضو است، پس از اینکه مشاهده کرد کارزار دستمزد بالاتر به نتیجه نرسیده است، تاکتیک خود را تغییر داد و از کارکنان خواست در کارخانه تولیدکننده تراشه‌های حافظه پیشرفته هوش مصنوعی و سایر کارخانه‌های اطراف سئول، دست از کار بکشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هزاران نفر به تظاهرات اولیه پیوستند، اما مشخص نیست چه تعداد از کارکنان در مجموع، به فراخوان اتحادیه برای اعتصاب پاسخ داده اند. این نگرانی وجود دارد که اقدامات طولانی مدت کارگری، ممکن است تبعاتی داشته باشد و به شناخته شده ترین شرکت کشور آسیب برساند یا واکنشهای مشابهی را در سراسر صنعت فناوری و تراشه در حال بهبود ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا