انرژی

صرفه‌جویی ۷۱۰ مگاواتی برق با تنظیم دمای کولر روی درجه ۲۴

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به استقرار گنبد حرارتی در منطقه و ضرورت مدیریت مصرف برق، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تغییر دمای کولر از ۱۸ به ۲۴ درجه مشترکین خوزستانی باعث صرفه‌جویی ۷۱۰ مگاواتی خواهد شد که به اندازه بیش از نصف تولید برق نیروگاه رامین است.

سید حجت‌اله موسوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بنا بر اطلاعات سازمان هواشناسی همچنان شاهد استقرار گنبد حرارتی در خاورمیانه هستیم و دو هفته پیش رو را نیز هفته‌های گرمی پیش‌بینی کرده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه به طور متوسط نسبت به میانگین بلندمدت ۱.۵ درجه افزایش دما را در هفته پیش رو خواهیم داشت، افزود: به ازای هر یک درجه افزایش دما ۱۸۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور اضافه می‌شود که در این شرایط همکاری خوزستانی‌ها در استفاده بهینه از وسایل سرمایشی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت‌های اوج مصرف می‌تواند موثر باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تغییر دمای کولر از ۱۸ به ۲۴ درجه مشترکین خوزستانی باعث صرفه‌جویی ۷۱۰ مگاواتی خواهد شد که این صرفه‌جویی به اندازه بیش از نصف تولید برق نیروگاه رامین است که تاثیر زیادی در پایداری شبکه برق دارد.

موسوی اضافه کرد: بر اساس اعلام شرکت توانیر تا تاریخ ۲۳ تیرماه از ۲۵ میلیون قبض برق صادر شده ۱۰ میلیون قبض برق مشمول پاداش صرفه‌جویی شده و حدود ۲۴۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکینی که نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته پرداخت شده و یک سوم از این تعداد نیز قبض برق آن‌ها رایگان شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: علاوه بر پاداش‌هایی که در قبوض اعلام شده با توجه به راه‌اندازی پویش «با انرژی» و مشارکت مردم، آن‌ها از جوایز دیگری نیز برخوردار خواهند شد و در هفته پیش رو به تعدادی از این مشترکین که در قرعه‌کشی برنده شدند جوایز اهدا خواهد شد.

موسوی گفت: با همکاری مردم و تلاش مضاعف تلاش‌گران صنعت برق خوزستان، شاهد برق پایداری در سراسر استان هستیم و تداوم این پایداری نیازمند همکاری و تعامل بیشتر بخش خانگی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا