امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۵ راهبرد جدید وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط بخش کشاورزی در بدو ورود بنده راهی جز بازنگری نداشتیم و ۵ راهبرد جدید تعریف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته گفت: در بدو ورودم به وزارت جهاد کشاورزی با توجه به شرایط بخش کشاورزی با دغدغه‌های رهبری در حوزه معیشت و سفره مردم و رئیس جمهور شهید رو به رو بودم. راهی جز بازنگری در اولویت‌ها نداشتیم و اینکه در بخش‌های مختلف کشاورزی راهبردهای جدید تعریف شود تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: باید مسیر به گونه‌ای فراهم می‌شد تا موانع به حداقل برسد و تولید نفسی بکشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ۵ راهبرد تعریف شده در این وزارتخانه، ادامه داد: نخستین راهبرد «حداکثر سازی تولید» بود. در این بخش باید از تمام ظرفیت‌ها برای واحدهای تولیدی استفاده شود. البته این حداکثر سازی باید با حفاظت از منابع پایه کشاورزی باشد دوم، «یکنواختی تولید» با هدف به حداقل رسیدن نوسانات در حوزه محصولات کشاورزی و به ویژه کالاهای اساسی است.

نیکبخت به سومین راهبرد اشاره کرد و گفت: «توازن بخشی در تولید» موضوع دیگر در حال پیگیری است. هدف استفاده از تمام طرفیت‌های مختلف بخش کشاورزی با توجه به منابعی موجود است؛ اینکه راندمان تولید افزایش یافته و متناسب با ظرفیت‌های موجود باشد.

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم تصریح کرد: «تولید صادرات محور» و «کشاورزی دانش بنیان و افزایش بهره‌وری» دو راهبرد بعدی است. موانع باید از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود.

خبر در حال تکمیل…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا