امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه فراگیر در حوزه تولید و تامین خوراک آماده دام

هدف نمایشگاه دام و طیور امسال توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان و ارتقا کیفی محصولات با هدف مدیریت مدنی و صنفی در امر تولید و توسعه فراگیر است.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز ۳۰ تیر ماه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و جمعی از مدیران دولتی کار خود را در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز کرد. مجید موافق قدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در نشست خبری این نمایشگاه گفت: در بیست و سومین دوره برگزاری نمایشگاه دام و طیور، کاستی‌های سال‌های گذشته رفع و شورای سیاست‌گذاری متشکل از بخش دولتی و خصوصی تشکیل شد. در این شورا که تقریباً تمام تشکل‌های مطرح در صنعت دام و طیور و آبزیان حضور داشتند، تمام تلاش بر این بود که مواردی که منجر به رفع چالش‌ها و بهبود روند برگزاری نمایشگاه دام و طیور می‌شوند بررسی و انجام شود.

وی افزود: هدف نمایشگاه دام و طیور امسال توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان، ارتقا کیفی محصولات با هدف مدیریت مدنی و صنفی در امر تولید و تلاش در ارتقا شناخت و باور جامعه از نقش صنعت دام، طیور و آبزیان در توسعه فراگیر است. تلاش ما بر این بوده که این محورها حول محور شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم پیگیری و انجام شود.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در رابطه با اولویت‌های این نمایشگاه بیان کرد: اولویت‌ها شامل افزایش نقش صنعت دام، طیور و آبزیان در تولید، اشتغال و درآمد ملی، توسعه و ترویج تجهیزات نوین و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه مکمل، کنسانتره و خوراک دام، استفاده و انتقال تجربیات عملی و علمی دست‌اندرکاران و روزآمد بودن آن برای رسیدن به اهداف برنامه هفتم پیشرفت، ارائه دستاوردها و اطلاعات در قالب‌های خلاقانه و روش‌های نوین است.

وی عنوان کرد: هر روز نمایشگاه با نامی معرفی می‌شود؛ روز نخست به عنوان روز تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین نام گذاری شده است. روز دوم به نام صادرات و توسعه پایدار، روز سوم امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه و روز چهارم رونق تولید و اشتغالزایی نامگذاری شده‌اند.

موافق قدیری با اشاره به پنل‌های تخصصی اظهار کرد: این پنل‌ها در موضوع‌های «توسعه صنعت گاو شیری، فرصت یا تهدید»، «سیاست‌های گسترش تولید زنجیره‌ای گوشت مرغ»، «افزایش بهره‌وری با بهره‌مندی از فناوری کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان» و «چالش‌های تأمین مالی در صنعت دام، طیور و آبزیان» برگزار خواهد شد. همچنین بیست و نه کارگاه آموزشی و سمینار به عنوان برنامه‌های جانبی در این دوره از نمایشگاه دام و طیور برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته از ۳۰ تیر تا دوم مرداد در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا