صنعت، معدن، تجارت

اصناف و بازاریان نقش پررنگی در اقتصاد دولت چهاردهم دارند

عضو هیأت امنای بازار بزرگ تهران گفت: رئیس جمهور منتخب بر این مهم تأکید کرد که قطعا در دولت چهاردهم جامعه اصناف و بازاریان نقش پررنگی در اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد توکلی عضو هیأت امنای بازار بزرگ تهران اظهار کرد: در آخرین روز کاری هفته گذشته مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب مردم، در بازار بزرگ تهران حاضر شده و تعدادی از فعالان صنفی و بازاریان به نمایندگی از خانواده بزرگ اصناف با ایشان گفتگو کرده و به تشریح شرایط و مشکلات پیش روی اصناف و بازاریان پرداختند.

همچنین بخوانید

وی افزود: در این دیدار فرصت را مغتنم دانسته و ضمن تشریح ظرفیت و توانمندی‌های ارزشمند بازاریان و جامعه صنفی کشور به برخی از مشکلات نیز اشاره کردم.

عضو اصلی هیأت امنای بازار تهران در خصوص مواردی که به سمع رئیس جمهور رسانده است، گفت: پس از اشاره به فعالیت قریب به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در کشور، به فعالیت بیش از ۱۲ میلیون نفر در این حوزه اشاره شد که مبین اهمیت جایگاه اصناف در اقتصاد کشور و میزان بالای اشتغالزایی در این حوزه است.

مشاور عالی اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه از رئیس جمهور درخواست کردیم که در راستای تعامل دولت با اصناف و بازاریان همچون دولت‌های گذشته میزهای خدمت مالیاتی در بازار بزرگ تهران و دیگر حوزه‌های صنفی برگزار شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که رئیس جمهور باید مطلع می‌شد، حمایت بی‌دریغ جامعه اصناف و بازاریان از مردم و دولت است، چنانکه بازار بزرگ تهران و مجموعه اصناف کشور علاوه بر پرداخت آنچه قانون به عنوان مالیات و عوارض تکلیف کرده‌است، در مواردی چون حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، با تمام ظرفیت و توان خود برای کمک به مردم و دولت پای کار آمده‌اند.

توکلی همچنین از فعالیت نزدیک به ۷۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور خبر داد که ضمن ایجاد اشتغال، در بسیاری از حوزه‌های کالایی، کشور را از واردات بی‌نیاز کرده‌اند و تصریح کرد: از دیگر مواردی که با رئیس جمهور مطرح شد، گرفتار شدن بازار کشور در رکود چند ساله است که دولت آینده باید برای کمک به اقتصاد بازار، برای حل این معضل اصناف را یاری دهد.

وی به ایجاد سامانه‌های متعدد از سوی دبیرخانه هیأت عالی نظارت در چند سال اخیر اشاره کرد که موجب سردرگمی و ایجاد مشکلاتی برای اصناف شده است و افزود: از رئیس جمهور درخواست شد؛ در دولت چهاردهم به اصناف بیش از گذشته اعتماد شود و در حوزه‌های اجرایی مسؤلیت به خود اصناف سپرده شود تا از تکرار چنین اتفاقاتی که با موازی‌کاری، به دولت و اصناف هزینه تحمیل می‌کند، جلوگیری شود.

عضو هیأت امنای بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه پزشکیان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بوده‌‎ است و به مشکلات قانونی اصناف کاملاً اشراف دارد، از او خواسته شد تا با مشارکت و مشورت اصناف، لایحه اصلاح قانون نظام صنفی مطابق با نیاز روز جامعه اصناف و بازاریان و در مسیر توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

وی با بیان اینکه از رئیس جمهور خواسته شد؛ ظرفیت ارزشمند پیشکسوتان و بزرگان اصناف و بازار را مد نظر داشته باشند و به عنوان مشاور از نظرات ایشان در حوزه قانون‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های اقتصادی، استفاده کنند، توضیح داد: از دیگر مواردی که به عنوان مشکلات اصناف باید به عرض رئیس جمهور می‌رسید، موضوع قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار است که برخی ایرادات قانون و همچنین اجرای نادرست آن، باعث شده این قانون برخلاف هدف اصلی خود عمل کرده و مشکلاتی را برای فضای کسب و کار ایجاد کند.

مشاور عالی اتاق اصناف تهران همچنین به دعوت از وزرا اقتصادی و معاونان ایشان برای حضور در بازار و اتاق‌های اصناف اشاره کرد و اظهار کرد: از رئیس جمهور درخواست کردیم که چون دولت‌های گذشته، وزرای اقتصادی و معاونان وی ارتباط نزدیک با اصناف و بازاریان داشته اند و با حضور در بازار بزرگ تهران و اتاق‌های اصناف، بدون واسطه با بدنه اصلی اقتصاد بازار کشور تعامل داشته باشند.

توکلی در پایان به درخواست توجه بیشتر دولت به جامعه اصناف و بازاریان و تداوم و افزایش همکاری‌ها چون ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب نیز بر این مهم تأکید کرد که قطعاً در دولت چهاردهم جامعه اصناف و بازاریان نقش پررنگی در اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد و تعامل و همکاری دو طرفه تداوم و گسترش می‌یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا