بانکبانک و بیمه

بانک مسکن پشتیبان اصلی تولید مسکن در کشور است

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: «بانک مسکن به عنوان پشتیبان اصلی تولید مسکن کشور عمل می‌کند و برای حل مسأله تأمین نقدینگی در کنار مردم قرار دارد».
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار هیبنا، بر لزوم تسریع در افزایش سرمایه بانک مسکن و تخصیص خط اعتباری ویژه به این بانک به عنوان محور توسعه مسکن کشور تاکید کرد.

کوچکی نژاد گفت: مطابق قانون همه بانک‌ها باید در ساخت مسکن فعال باشند؛ اما نحوه توزیع سهمیه تامین مالی نهضت ملی مسکن در نظام بانکی و عملکرد نامطلوب برخی بانک‌ها، بانک مسکن را که اهتمام ویژه‌ای برای پیشبرد این طرح دارد با چالش‌هایی مواجه کرده است. بنابراین مجلس شورای اسلامی باید با ورود به این موضوع، گزارش عملکرد نظام بانکی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مورد بررسی قرار دهد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب افزایش سرمایه ۱۰۰ همتی بانک مسکن در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: افزایش سرمایه بانک مسکن به رغم تصویب در مجلس، هنوز به مرحله اجرا در نیامده است که امیدواریم با تحقق هر چه سریع‌تر، منابع مالی بانک مسکن افزایش یابد و از بخشی از فشارهای وارده بر این بانک کاسته شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از عملکرد جهادی بانک مسکن در ساخت مسکن کشور تشکر و قدردانی کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا