اقتصاد کلان

تهدید برای تسلا منجر به شکست خواهد شد؟

بر اساس گزارش انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای جدید تسلا در سه ماهه دوم سال جاری در کالیفرنیا ۲۴ درصد کاهش یافت که برای سومین بار متوالی است که فروش این خودروساز در ایالت گلدن کاهش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در حالی که مدل Y همچنان پرفروش‌ترین خودروی ایالت است، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک شاهد کاهش سهم بازار خود در طول سال بوده است. طبق گزارش انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، تسلا ۵۳.۴ درصد از بازار خودروهای الکتریکی کالیفرنیا را در نیمه اول به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته ۶۴.۶ درصد کاهش داشته است. فروش کلی تسلا در کالیفرنیا تا کنون ۱۷ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

تحلیلگران بر این باورند که به نظر می‌رسد جذابیت تسلا در حال از بین رفتن است و این نشان‌دهنده مشکل احتمالی برای تولیدکننده است.

مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی یک تهدید رقابتی برای تسلا به شمار می‌آیند که خط تولید نسبتاً قدیمی‌تری از خودرو دارند. فورد موتور، هیوندای موتور و ریویان همگی از جمله شرکت‌هایی هستند که بخش بزرگی از بازار خودروهای برقی کالیفرنیا را به خود اختصاص داده‌اند. به طور کلی، خودروهای باتری‌دار حدود یک پنجم فروش خودرو در این ایالت را تشکیل می‌دهند، در حالی که کالیفرنیا یک سوم فروش خودروهای برقی ایالات‌متحده را شامل می‌شود.

جایگاه ماسک در کالیفرنیا، بزرگترین بازار خودروهای برقی در ایالات‌متحده آسیب دیده است، زیرا او  چهره‌های سیاسی جمهوری‌خواه، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را پذیرفته است. تسلا دومین برند پرفروش خودرو در کالیفرنیاست. در اوایل این ماه، این شرکت فروش جهانی سه ماهه دوم را گزارش کرد که کمتر از یک سال پیش بود، اما بهتر از انتظار تحلیلگران بود.

طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت در سه ماهه دوم ۵۲ هزار و ۲۱۱ دستگاه خودرو در کالیفرنیا به ثبت رساند که ۴.۴ درصد نسبت به ۵۰ هزار و ۲۷ دستگاه در سه ماهه دوم افزایش داشته است. تسلا در این دوره ۴۴۳ هزار و ۹۵۶ خودرو را در سراسر جهان تحویل داد، به این معنی که ایالت تقریباً ۱۲ درصد از فروش سازنده خودروهای برقی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا