انرژی

«جهانی که رسانه ها می سازند» منتشر شد

انتظارات درکنار سایر مولفه ها، یکی از متغیرهای مهم در روند شاخص تورم محسوب می شود که بانک های مرکزی جهان توجه ویژه ای به آن دارند و روش‌های مختلفی برای سنجش و اندازه گیری آن ابداع شده است. این درحالی است که با وجود مطالعات گسترده‌ای که در این زمینه در دنبا صورت گرفته است، در ایران مطالعات انگشت شماری وجود دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کتاب «جهانی که رسانه ها می‌سازند»، از مجموعه کتاب‌های انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز منتشر شد. این کتاب  روایت دیگری از تاثیر انتظارات تورمی و سهم آن در شکل‌گیری رفتار مردم و فعالان اقتصادی است. این کتاب با تمرکز بر نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری انتظارات، در این خصوص بحث می‌کند که رسانه‌ها با انتشار اخبار و گزارش‌ها سهم بزرگی درشکل‌گیری رفتار اقتصادی مردم دارند. علاوه بر افراد عادی، حتی فعالان با تجربه اقتصادی و سیاستگذاران نیز اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود را از طریق رسانه‌ها کسب می‌کنند و بر همین اساس نوع و زاویه اخبار و گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود به راحتی می‌تواند نگاه آنها را به آینده ( مثبت یا منفی) تغییر دهد.

همچنین بخوانید

گفتنی است، انتظارات درکنار سایر مولفه ها، یکی از متغیرهای مهم در روند شاخص تورم محسوب می شود که بانک های مرکزی جهان توجه ویژه ای به آن دارند و روش‌های مختلفی برای سنجش و اندازه گیری آن ابداع شده است. این درحالی است که با وجود مطالعات گسترده‌ای که در این زمینه در دنبا صورت گرفته است، در ایران مطالعات انگشت شماری وجود دارد.

جهانی که رسانه‌ها می‌رساند، نوشته سیده زهرا اجاق دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است. گفتنی است، موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز، نخستین انتشاراتی است که به صورت ویژه موضوع انتظارات دراقتصاد ایران را به طور تخصصی و از زوایای مختلفی دنبال کرده است. پیش از این، «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» و «چالش های توسعه به روایت سیاستگذاران سرشناس» توسط انتشارات بازار پول و ارز منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا