ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بومی‌سازی سوئیچ کاملا مدیریت شده اترنت برای استفاده در شبکه‌های محلی سازمانی و حرفه‏‌ای

با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال از یک شرکت دانش‌بنیان، طراحی و ساخت سوئیچ کاملا مدیریت شده اترنت با ۴۸ واسط اترنت گیگابیت الکتریکی و چهار واسط ۱۰ گیگابیت نوری با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، افزایش روزافزون سرعت مخابره اطلاعات و هم‏چنین گستره‌ استفاده افراد از شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت، اهمیت سوئیچینگ در شبکه‌های مخابراتی را بیش ‌از پیش آشکار کرده است و لذا پرداختن به سوئیچ‌های لایه‌ ۲ که از کاربردی‌ترین سیستم‌های سوئیچینگ محسوب می‌شوند، اهمیت ویژه‌ای دارد. در واقع کسب‌وکارهای کوچک و متوسط امروزی (SMB) از شبکه‌های خود انتظار عمل‏کرد بالاتری دارند. اتصالات بیشتر برای پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی متنوع، اختلالات شبکه کمتر، مدیریت آسان‌تر و درجه بالاتری از امنیت شبکه از جمله این انتظارات است.

با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال از یک شرکت دانش‌بنیان، «طراحی و ساخت سوئیچ کاملا مدیریت شده اترنت با ۴۸ واسط اترنت گیگابیت الکتریکی و چهار واسط ۱۰  گیگابیت نوری» با موفقیت انجام شد. این سوئیچ لایه ۲ با کارایی بالا و هوشمند و با قابلیت اطمینان و امنیت بالا با هدف برآورده کردن انتظارات بیان شده طراحی، ساخته و عرضه شده است.

این محصول دانش‌بنیان بومی برای استفاده در شبکه‌های محلی سازمانی و حرفه‏‌ای طراحی شده است و طیف گسترده‌ای از پروتکل‏‌های استاندارد برای نیازهای خدمات سازمانی با تمرکز بر لایه دو شبکه را پشتیبانی می‏‌کند. این سوئیچ قادر به سرویس‌‏دهی از طریق ۴۸ واسط الکتریکی GE و چهار واسط تجمیع ‏کننده نوری ۱۰GE با ظرفیت سوئیچینگ ۱۷۶ Gbps در آن واحد است.

این سوئیچ‌ها به خاطر تعداد واسط ‏های زیاد و ظرفیت بالا قابلیت ایجاد اتصال بین چندین نود را دارا هستند و این قابلیت این محصول را برای استفاده در لایه دسترسی و حتی هسته شبکه مورد توجه قرار داده است.

سوئیچ‌‏های ۴۸ پورت می‌توانند در شبکه‏‌های مختلف از جمله کسب‏ و کارهای کوچک و متوسط، مناطق عمومی، مدارس و بیمارستان‌‏ها و غیره با کاربری‌‏های متفاوت مورد استفاده قرار گیرند. این سوئیچ‌ها به دلیل کارایی زیاد و ویژگی‌‏های مدیریتی مطلوب در کاربری‌‏های LAN برای استفاده در لایه دسترسی مناسب هستند. هم‏چنین برای شبکه‏‌های کوچک و متوسط، با دارا بودن واسط‏ های تجمیعی ۱۰ Gbps که در صورت استفاده از ویژگی تجمیع واسط‏ ها در مجموع به ۴۰Gbps می‌‏رسد – حتی می‏‌تواند در لایه هسته شبکه مورد استفاده قرار گیرد. قابلیت‌‏های مدیریتی تعبیه شده در این تجهیز نظارت و پیکربندی سوئیچ را برای کاربران مختلف تسهیل می‏‌کند.

این سوئیچ امکانات مناسبی را جهت انتقال سیگنال‌های ترافیک اترنت (Ethernet) بر روی شبکه‌های نوری و الکتریکی فراهم می‌کند. واسط‌های نوری سیستم از نوع SFP+ بوده و بسته به نیاز شبکه، می‌توان ماژول‌های نوری با طول‌موج‌ها و توان‌های متنوعی را در سیستم قرار داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا