امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج طی ۴ ماه

ساری- معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ثبت سفارش و واردات برنج طی چهار ماه فصل برداشت انجام نمی شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد خانی نوذری در ارتباط تلفنی شبکه استانی مازندران با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج را داده و در جلسه کمیسیون فرعی اقتصادی دولت هم این موضوع مطرح شد، گفت: در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا اجرای آن به پایان دوره فصل برداشت برنج موکول شود.

وی افزود: در دوره ممنوعیت واردات برنج ثبت سفارش برنج، ترخیص برنج و پرداخت ارز ترجیحی در این مقطع صورت نمی‌گیرد مگر واردات برنجی که در سال گذشته یا در چهار ماه اول امسال انجام گرفته و با قیمت ارز ترجیحی بوده و بدهی آن طبق روال تسویه می‌شود.

خانی گفت: با توجه به تغییر و تحول دولت و ضرورت حضور دولت جدید در حوزه تصمیم سازی ها و عدم با توجه به اینکه در پایان دوره تولید برنج ایرانی دولت جدید تصمیم خواهد گرفت آیا ضرورت دارد برنج بیشتر وارد شود یا خیر و با کدام ارز برای این کار اختصاص پیدا کند.

وی افزود: موضوعی که در جلسه دولت مورد بحث قرار گرفت و از دستور کار خارج شد تصمیم گیری در مورد ادامه تخصیص ارز ترجیحی برنج در مقطع فعلی بود و این تصمیم گیری نتیجه عملی نداشت و در این چهار ماه ثبت سفارش برنج و وارداتی نخواهیم داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا