امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج طی ۴ ماه

ساری- معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ثبت سفارش و واردات برنج طی چهار ماه فصل برداشت انجام نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد خانی نوذری در ارتباط تلفنی شبکه استانی مازندران با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج را داده و در جلسه کمیسیون فرعی اقتصادی دولت هم این موضوع مطرح شد، گفت: در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا اجرای آن به پایان دوره فصل برداشت برنج موکول شود.

وی افزود: در دوره ممنوعیت واردات برنج ثبت سفارش برنج، ترخیص برنج و پرداخت ارز ترجیحی در این مقطع صورت نمی‌گیرد مگر واردات برنجی که در سال گذشته یا در چهار ماه اول امسال انجام گرفته و با قیمت ارز ترجیحی بوده و بدهی آن طبق روال تسویه می‌شود.

خانی گفت: با توجه به تغییر و تحول دولت و ضرورت حضور دولت جدید در حوزه تصمیم سازی ها و عدم با توجه به اینکه در پایان دوره تولید برنج ایرانی دولت جدید تصمیم خواهد گرفت آیا ضرورت دارد برنج بیشتر وارد شود یا خیر و با کدام ارز برای این کار اختصاص پیدا کند.

وی افزود: موضوعی که در جلسه دولت مورد بحث قرار گرفت و از دستور کار خارج شد تصمیم گیری در مورد ادامه تخصیص ارز ترجیحی برنج در مقطع فعلی بود و این تصمیم گیری نتیجه عملی نداشت و در این چهار ماه ثبت سفارش برنج و وارداتی نخواهیم داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا