ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پاکسازی اپلیکیشن‌های اندرویدی کم‌کیفیت در فروشگاه گوگل

گوگل الزام حداقل کیفیت برای اپلیکیشن‌های اندرویدی را افزایش می‌دهد و به زودی، برنامه‌هایی که مطابق انتظار نیستند را از فروشگاه پلی استور، حذف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق آخرین به‌روزرسانی خط‌مشی هرزنامه گوگل، اپلیکیشن‌هایی که «کارکرد و محتوای محدود» را نشان می‌دهند، مانند اپلیکیشن‌های متنی، اپلیکیشن‌های تصویر زمینه تکی یا آنهایی که به معنای واقعی کلمه برای انجام هیچ کاری طراحی شده‌اند، دیگر در فروشگاه پلی استور مجاز نخواهند بود و این الزام از ۳۱ اوت، اجرا می‌شود.

این محدودیت‌ها، به محدودیت‌های موجود می‌پیوندند که اپلیکیشن‌های خراب که پاسخگو نیستند، نصب نمی‌شوند، خراب می‌شوند یا عملکرد عادی ندارند را ممنوع می‌کند. گوگل می‌گوید الزامات اضافی را اضافه کرده است تا اطمینان حاصل شود که اپلیکیشن‌ها می‌توانند استانداردهای ارتقاء یافته کاتالوگ فروشگاه پلی استور را برآورده کنند و از طریق عملکرد باکیفیت، کاربران را درگیر کنند.

بر اساس گزارش ورج، گوگل پیش از این هم تلاش‌هایی را برای کنترل بهتر اپلیکیشن‌های میزبانی شده در فروشگاه پلی استور خود انجام داده بود. همانطور که در سال ۲۰۲۳، حدود ۲.۲۸ میلیون برنامه به دلیل نقض خط‌مشی‌ها و به خطر انداختن امنیت کاربر از این سرویس مسدود شده‌اند.

گوگل همچنین اعلام کرد که در همان سال، ۳۳۳ هزار حساب بد گوگلی پلی را به دلیل نقض مکرر خط‌مشی و نگرانی‌های مربوط به کلاهبرداری و بدافزار ممنوع کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا