ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۸.۵ میلیون رایانه ویندوز از کار افتادند

به‌روزرسانی نرم‌افزاری معیوب شرکت امنیت سایبری «کراود استرایک» (CrowdStrike)، باعث شد ۸.۵ میلیون دستگاه رایانه ویندوز در سراسر جهان از کار بیافتند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مایکروسافت روز شنبه برای اولین بار، در یک پست وبلاگ، درباره گستردگی کامل اختلال فناوری اطلاعاتی جهانی، گزارش کاملی ارائه داد و اعلام کرد این مشکل، کمتر از یک درصد از دستگاه‌هایی که با ویندوز کار می‌کنند، دربرگرفت. این غول نرم افزاری اعلام کرد اگرچه درصد رایانه‌های ویندوزی دچار اشکال، اندک بودند اما پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای وجود داشت.

همچنین بخوانید

به‌روزرسانی معیوب «کراود استرایک»، به‌عنوان فاجعه‌بارترین شکست فناوری اطلاعات که جهان به خود دیده است، باعث شد سیستم‌های کسب‌وکارها و دولت‌ها در سطح جهانی، از کار بیافتد و فعالیت‌های آنها، ساعت‌ها فلج شود. بر اثر اختلال پیش آمده، خطوط واکنش اضطراری قطع شد. هزاران پرواز با تاخیر انجام شد یا لغو شد. بیمارستان‌ها مجبور به تاخیر در انجام مراحل شدند و معاملات در بازارها کند شد.

آن جانسون، معاون مدیر امنیت اطلاعات مایکروسافت، در تلاش برای توضیح اینکه چگونه به‌روزرسانی نرم‌افزار یک شرکت دیگر، سیستم‌های ویندوز را از کار انداخت، از تشبیه راننده‌ای استفاده کرد که خودرو را با سوخت پر می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جانسون روز جمعه، در مصاحبه‌ای گفت: اگر خودرو دارید و آن خودرو را به پمپ بنزین می‌برید و سوختی دریافت می‌کنید که سوخت با کیفیت نیست یا خراب است، خودروی شما به درستی کار نمی‌کند. سوخت در کل سیستم موتور شما در حال عبور است و بر عملکرد خودرو تاثیر می‌گذارد و  ممکن است بر کل عملکرد خودرو تاثیر بگذارد.

به شکل مشابه، «کراود استرایک» در لایه‌ای در ویندوز مایکروسافت زندگی می‌کند تا «حداکثر امنیت» را فراهم کند. «کراود استرایک» در لایه‌ای زندگی می‌کند که اگر آن را نادرست دریافت کنید، واقعا بر کل زیرساخت ویندوز تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا