بانکبانک و بیمه

اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تولید و صادرات/ بازار سلف ارزی ریسک تجار را کاهش می‌دهد

راه‌اندازی بازار سلف ارزی توسط بانک مرکزی گامی مهم برای حمایت از تجار و کاهش ریسک آنان است.  

رحیم زارع؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: سیاست بانک مرکزی برای راه‌اندازی بازار سلف ارزی اقدام مهمی در مسیر حمایت از تجار و کاهش ریسک آنان است. 

 

وی افزود: بانک مرکزی همچنین بنا دارد تا در مرکز مبادله ایران بازار ارز توافقی را راه‌اندازی کند که این اقدام نیز گام مهمی در مسیر حمایت از صادرکنندگان خرد و شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود تا بتوانند ارز را به صورت توافقی خرید و فروش کنند.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بانک مرکزی در طول سه سال عملکرد دولت شهید رئیسی و به ویژه در یک و نیم سال گذشته برنامه‌های خوبی را در راستای کنترل نوسان قیمت ارز در بازار اجرا کرده که این اقدامات و برنامه‌ها گام مهمی در مسیر ایجاد ثبات در بازار به شمار می‌روند.

 

زارع خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در طول ۳ سال عملکرد دولت شهید رئیسی شاهد آن بودیم فعال شدن دیپلماسی ارزی و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف است که در سایه این دیپلماسی فعال رخ داد. 

 

وی گفت: آزادسازی دارایی‌ها در کنار تسهیل در وصول مطالبات نفتی باعث افزایش و بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور شده که تاثیر بسزایی در مدیریت بازار ارز داشته و خواهد داشت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا