انرژی

مصرف برق در استان مرکزی به مرز هشدار رسید

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: روزهای بسیار گرمی را سپری می‌کنیم و تقاضای مصرف برق امروز به بیش از ۱۴۰۰ مگاوات رسیده است.

محمود محمودی در جلسه پیک سایی که با حضور مدیران ارشد توزیع برق برگزار شد، افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای بی‌سابقه در دو هفته پیش رو، لازم است که همه مردم در سراسر کشور با مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی، جهت تامین برق پایدار همکاری لازم را صورت دهند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه این مهم از طریق بکارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط کمک کنند، گفت: در این راستا در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب شود یا دمای کولرهای گازی روی عدد ۲۴ تنظیم یا از دور کند کولرهای آبی استفاده شود.

محمودی افزود: بخش عمده‌ای از مشترکان بخش خانگی در هفته‌های گذشته با برنامه‌های مدیریت مصرف همکاری داشتند، اما تعداد اندکی از مشترکان بخش خانگی مصارف بالای دو تا سه برابر الگو داشته اند که محدودیت هایی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکید دولت همواره این بوده است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از ادارات آغاز شود و برق آن دسته از ادارات که نسبت به کاهش مصرف اقدام نمی‌کنند، قطع خواهد شد .

وی با اشاره به اهمیت ورود مولدهای خودتامین ادارات به مدار تولید برق بیان کرد: مولدهای ادارات باید به صورت مستمر در مدار باشند و لازم است که این مراکز تامین برق مورد نیاز خود را از طریق مولدهای خودتامین انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از توزیع برق استان، محمودی تصریح کرد: به ازای هر درجه افزایش دمای هوا ۱۸۰۰مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا