بانکبانک و بیمه

اراضی سکونتگاهای غیر رسمی به مالکان اعیانی آن اراضی واگذار می شود

مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: اراضی که در سکونتگاههای غیر رسمی در تصرف اشخاص درآمده و روی آن ساخت و ساز انجام شده به مالکان اعیانی آن ملک واگذار می شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان) ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از مسکن های درحال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به منظور تعیین تکلیف اراضی تصرفی در محدوده سکونتگاه‌های غیر رسمی که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده ، ساخت و ساز در آن صورت گرفته و در حال بهره برداری است این زمین به مالک اعیانی آن واگذار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه واگذاری این اراضی اظهار کرد: با رعایت مفاد دستور العمل اجرایی ابلاغ شده متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی شهرستان خود (واحد حقوقی) جهت تعیین تکلیف این اراضی به صورت مکتوب اقدام کنند.

امیری ادامه داد: اراضی که بنای ساختمانی با مصالح بادوام در آنها احداث شده مشمول این دستوالعمل است .

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان اشاره کرد: ملاک تعیین زمان تصرف اراضی، براساس تصاویر ماهواره ای و هوایی ماخوذ از سازمان نقشه برداری کشور سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا