اقتصاد کلان

ادامه روند منفی در بازار سهام

بازار بورس که از ابتدای هفته جاری روند کاهشی به خود گرفته بود، امروز هم مقدار کمی با افت همره شد و شاخص کل با کاهش ۳۱۶۹ واحد به رقم دو میلیون و ۱۶۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تالار شیشه‌ای همچون دو روز گذشته در سومین روز هفته نیز قرمزپوش شد. روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۱۶۹ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۲۲ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با کاهش ۳۸۳ واحد به رقم ۶۹۳ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

امروز بالغ بر ۲۷۰ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن به ۵۳۶۸ میلیارد تومان رسید.

فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت اما نوری و بوعلی اثر مثبت ایجاد کردند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به شپنا، وبملت و فولاد اشاره کرد.

روز دوشنبه فرابورس ایران نیز با کاهش ۱۰۱ واحد مواجه شد و شاخص کل آن به ۲۲ هزار و ۱۹۲ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس حدود ۱۳۳ هزار فقره و ارزش آن ۵۳ هزار میلیارد تومان شد.

از نمادهایی که بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند می‌توان به کگوهر و خاور اشاره کرد که اثر منفی داشتند، اما حسینا اثر مثبت داشت.

همچنین خاور، معین و زماهان از نمادهای پرتراکنش روز دوشنبه فرابورس بودند.

در شرایط فعلی که بازار تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیک قرار دارد شاهد خروج سرمایه‌ها از سهام به سمت صندوق‌های درآمد ثابت هستیم به طوری که در روزهای اخیر فراز صندوق‌های درآمدزا مثبت شده است. ممکن است در روزهای آینده با بازگشت سهم‌های بزرگ و متوسط به مدار معاملات بازار از از حالت نیمه‌تعطیل کنونی خارج شود اما تحلیلگران معتقدند آینده بازار بورس تا حد زیادی به برنامه‌های دولت چهاردهم بستگی دارد. به نظر می‌رسد افت قیمت ارز و خودرو نیز تاثیر منفی بر بازار سرمایه ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا