بانکبانک و بیمه

افزایش صادرات نفت و وصول درآمد‌های ارزی در دولت شهید رئیسی/دلال‌های بازار ارز حذف شدند

صادرات نفت حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود که پس از سه سال عملکرد دولت سیزدهم این میزان به بیش از یک و نیم میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش ایبنا، بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد دولت سیزدهم در صنعت نفت و گاز، اظهار داشت: دولت شهید آیت الله رئیسی در سه سال عملکرد خود ثابت کرد که با وجود همه سختی‌ها، فشار‌ها و تحریم‌ها و با تکیه بر توان داخلی می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد.

وی افزود: یکی از مصادیق این امر در دولت شهید آیت الله رئیسی را می‌توان در حوزه نفت و انرژی مشاهده کرد به نحوی که پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم صادرات نفت ما حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود، اما پس از سه سال عملکرد دولت سیزدهم این میزان به حدود یک و نیم میلیون بشکه در روز رسید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر تولید و صادرات نفت، مطالبات نفتی خود را نیز با وجود همه تحریم‌ها وصول کرده‌ایم که تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور نیز داشته است.

 

بهبود وضعیت و ساماندهی بازار ارز در سه سال گذشته

محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت شهید آیت الله رئیسی در طول سه سال گذشته بهبود وضعیت و ساماندهی بازار ارز است که یکی از دلایل موثر آن بهبود ذخایر ارزی کشور بود.

وی بیان کرد: در کنار وصول مطالبات نفتی با دیپلماسی فعال در حوزه مسائل ارزی ما شاهد آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در کشور‌های مختلف بودیم که این مسئله نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش منابع ارزی کشور داشت.

دلال‌های بازار ارز حذف شدند

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با نظارت بانک مرکزی و مدیریت خوب بازار ارز، حذف دلال بازی‌ها و بازار‌های فرعی فروش ارز و ایجاد شفافیت در خرید و فروش دلار و دیگر ارز‌های خارجی و راه‌اندازی مرکز مبادله، شاهد ساماندهی بازار ارز در کشور بودیم.

محبی نجم آبادی گفت: بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور و همچنین ساماندهی بازار فروش ارز در کشور باعث شد تا ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی و همچنین دارو و ارز مورد نیاز تولید و خدمات به نحو شایسته‌تری تامین شود.

 

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا