اقتصاد کلان

راهکار چین برای خانه اولی‌ها

حزب حاکم کمونیست چین متعهد شد که مدل مسکن جدیدی را که بر اجاره و افزایش خانه‌های مقرون به صرفه تأکید دارد، پس از رکود بی‌سابقه املاک، سرعت بخشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس قطعنامه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی شین‌هوا منتشر شد، کمیته مرکزی حزب گفت که مدل جدید اجاره و خرید را ترویج می‌کند. رهبران ارشد چین پس از یک نشست کلیدی در پکن گفتند که چین برای رفع نیازهای طبقه کارگر، اقامتگاه‌های مقرون به صرفه تری خواهد ساخت و عرضه خواهد کرد.

رویداد پنج ساله معروف به سومین پلنوم که یکی از مهم‌ترین رویدادها در تقویم سیاسی چین است، اغلب مسیر را برای سیاست‌های اقتصادی در بلندمدت تعیین می‌کند. در گردهمایی امسال، رئیس جمهور شی جین پینگ از برنامه‌های گسترده‌ای برای تقویت مالی دولت‌های محلی بدهکار رونمایی کرد.

چین مدت‌هاست که به دنبال تغییر بازار مسکن برای خریداران جوان‌تر است که برای اولین‌بار به دلیل افزایش قیمت مسکن از بازار مسکن بیرون رانده شده‌اند. در سال ۲۰۱۷، رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ سخنان معروف خود را بیان کرد که خانه‌ها برای سکونت ساخته می‌شوند که هدف آن کاهش قیمت‌های بی‌سابقه املاک و پیشبرد مدل مسکنی است که بر اجاره دادن تأکید دارد.

در سال‌های اخیر، پیشرفت به دلیل رکود دارایی، بدهی دولت محلی و مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید، کند شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، رکود مسکن منجر به مازاد عرضه گسترده شده است و کشور را با معادل ۶۰ میلیون آپارتمان فروخته نشده مواجه کرده که بیش از ۴ سال طول می‌کشد تا بدون کمک دولت به فروش برسند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا