ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پس‌لرزه‌های اختلال فناوری جهانی؛ مدیر کراود استرایک به کنگره فراخوانده شد

کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را به مدیرعامل شرکت «کراود استرایک» ارسال کرد و از او خواست برای ادای توضیحات درباره اختلال فناوری جهانی هفته گذشته، در کنگره حاضر شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، به‌روزرسانی معیوب نرم افزار شرکت امنیت سایبری «کراود استرایک» (CrowdStrike)، جمعه گذشته، باعث از کار افتادن رایانه‌های ویندوز شد و خدمات اینترنتی در سطح جهانی را مختل کرد و صنایع مختلف از خطوط هوایی گرفته تا بانک‌ها و بخش درمانی را زمین گیر ساخت. مایکروسافت شنبه هفته جاری اعلام کرد حدود ۸.۵ میلیون دستگاه ویندوز در نتیجه این اتفاق، از کار افتادند.

خدمات صنایع مختلف اواخر روز جمعه به تدریج به وضعیت عادی برگشتند اما شرکت‌ها همچنان با تاخیرات پیش آمده در سفارش‌ها و پروازهای لغو شده و مسائل دیگر، دست و پنجه نرم می‌کنند. در نتیجه، پرسش‌هایی برای اجتناب از تکرار این وضعیت در آینده، مطرح شده است و اینکه آیا چنین نرم افزار مهمی باید در دست معدودی از شرکت‌ها بماند.

در نامه کمیته امنیت داخلی کنگره به جورج کورتز که روز دوشنبه نوشته شده، آمده است: در حالی که ما واکنش و همکاری «کراود استرایک» با ذی‌نفعان را تمجید می‌کنیم، نمی‌توانیم شدت این واقعه را که به ادعای برخی، بزرگترین اختلال فناوری اطلاعات در تاریخ است نادیده بگیریم.

سخنگوی «کراود استرایک» اظهار کرد: «کراود استرایک» فعالانه با کمیته‌های مربوطه در کنگره در تماس است.

در این نامه از مدیرعامل «کراود استرایک» خواسته شده است یک جلسه با کمیته فرعی «امنیت سایبری  و حفاظت زیرساخت» کمیته امنیت داخلی را برنامه ریزی کند.

ریزش سهام «کراود استرایک»

ارزش سهام «کراود استرایک» روز دوشنبه در آغاز معاملات هفته جاری، ۱۳ درصد سقوط کرد. تحلیلگران وال استریت به دلیل نگرانیها نسبت به پیامد مالی اختلال سایبری جهانی هفته گذشته، اعتبار سهام این شرکت را تنزل دادند.

بر اساس گزارش رویترز، هر چند تحلیلگران انتظار دارند «کراود استرایک» با توجه به موقعیت برتری که در صنعت امنیت سایبری دارد، واقعه اخیر را پشت سر بگذارد اما نگرانی‌هایی پیرامون مخدوش شدن شهرت این شرکت، کاهش قراردادهای جدید مشتریان، آسیب دیدن رقابت و مسائل حقوقی مطرح است.

در این بین، سهام شرکت «سِنتینل وان» در روز دوشنبه، ۱۱ درصد افزایش یافت و جی پی مورگان، این شرکت را آشکارترین برنده گسترده ترین اختلال فناوری اطلاعات در تاریخ مدرن، خواند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا