امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دردسرهای تولیدکنندگان آبزیان با افزایش دما

الویری گفت:افزایش دما، گاز آمونیاک در سطوح پایین آب ایجاد کرده که باید از استخرهای تولید ماهی خارج شود. این امر هزینه‌های قابل‌توجهی را بر تولیدکنندگان تحمیل وقیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی الویری، مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: در ماه‌های گرم سال به دلیل دمای بالای آب، شاهد تجمیع گاز آمونیاک در کف استخرهای مزارع پرورش ماهیان گرم آبی هستیم و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های صنعت پرورش ماهی، بیان کرد: با افزایش دما، در سطوح پایین آب، گاز آمونیاک ایجاد می‌شود که باید از استخرهای تولید ماهی خارج شود که هزینه‌های قابل توجهی را بر تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

وی افزود: استخراج این گاز، نیاز به تکنولوژی داشته که افزایش هزینه در روند تولید را موجب می‌شود و در نهایت در قیمت تمام شده ماهیان گرم آبی تأثیرگذار است.

آمار تولید و صادرات

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در ادامه با اشاره به آمار تولید ماهیان گرم آبی اظهار کرد: ۵۰ درصد تولید ماهیان گرم آبی مربوط به آزاد و آزاد سرگنده است که مصرف داخلی دارد و ۵۰ درصد دیگر شامل سفید پرورشی، کپور و تیلاپیا می‌شود.

الویری با تاکید بر صادرات بخش اعظمی از تولید ماهیان گرم آبی گفت: بخشی از ماهیان گرم آبی امسال هم به عراق صادر می‌شود و نیاز به حمایت دیپلماسی دولت دارد و اگر این حمایت متداوم باشد سالانه ارز قابل توجهی به کشور وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته ۲۰۰ هزار تن ماهی گرم آبی در کشور تولید شده و امسال نیز برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰ هزار تن است. هرچند در صورت تأمین بازار، امکان افزایش ۵۰ درصدی تولید وجود دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا