ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اسناد پیمانکار پنتاگون توسط هکرها منتشر شد

هکرها اسناد داخلی به سرقت رفته از شرکت «لیدوس هولدینگز» را که یکی از بزرگترین فراهم کنندگان خدمات فناوری اطلاعات دولت آمریکا است، منتشر کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شرکت لیدوس اخیرا از این مسئله مطلع شده و بر این باور است که این اسناد در رخنه افشا شده شرکت دیلیجنت، به سرقت رفته اند. لیدوس سرگرم تحقیقات درباره این موضوع است.

همچنین بخوانید

ارزش سهام این شرکت خدمات فناوری اطلاعات در ساعات پس از معاملات رسمی، بیش از چهار درصد کاهش یافت. ارزش سهام این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. مشتریان این شرکت شامل وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و ناسا، سایر سازمان‌های آمریکایی و خارجی و همچنین کسب و کارها هستند.

طبق اظهارنامه‌ای که در ژوئن سال ۲۰۲۳ در ماساچوست ثبت شد، این شرکت خدمات فناوری اطلاعات، از سیستم شرکت دیلیجنت برای میزبانی اطلاعات گردآوری شده در تحقیقات‌های داخلی استفاده کرده بود.

سخنگوی لیدوس گفت: ما تائید کرده‌ایم که این اتفاق، ناشی از حادثه‌ای بوده که برای یک فروشنده شخص ثالث روی داده و همه اطلاعیه‌های ضروری در سال ۲۰۲۳، منتشر شده است. این اتفاق بر شبکه لیدوس یا هیچ گونه داده حساس مصرف کننده، تاثیری نداشته است.

پنتاگون، وزارت امنیت داخلی و ناسا در این باره اظهارنظر نکردند. بلومبرگ نیوز برخی از فایل‌های مسروقه منتشر شده را مشاهده کرده که مربوط به یک کنفرانس امنیت سایبری بوده اند.

یک سخنگوی دیلیجنت گفت:‌ به نظر می‌رسد اسناد منتشر شده متعلق به هک سال ۲۰۲۲ شرکت استیل کامپلیانس سولوشنز است که در سال ۲۰۲۱ توسط دیلیجنت خریداری شده بود. کمتر از ۱۵ مشتری شامل لیدوس در آن زمان، از خدمات این شرکت استفاده می‌کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، لیدوس در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و بعدها، کسب و کار فناوری اطلاعات شرکت لاکهید مارتین را خریداری کرد. این شرکت، بزرگترین پیمانکار فناوری اطلاعات فدرال در سال مالی ۲۰۲۲ بود و تعهدات قراردادی آن به ۳.۹۳ میلیارد دلار بالغ شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا