بورسبورس اوراق

اصلاح نصاب سپرده‌های بانکی و اوراق دولتی از شهریور ماه

 علی اکبر ایرانشاهی، رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح نصاب سپرده‌های بانکی و اوراق دولتی از شهریور ماه سال جاری خبر داد.

ایرانشاهی

علی اکبر ایرانشاهی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) اظهار داشت: سال گذشته در پی ابلاغ مصوبه بانک مرکزی که امکان انتشار گواهی ۳۰ درصدی را برای بانک‌ها فراهم کرده بود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ابطال قابل توجه و چالش نقدیندگی مواجه شدند.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برای کمک به کاهش ریسک نقدشوندگی صندوق‌ها، نصاب مجاز سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی را از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داد.

ایرانشاهی افزود: همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار با طرح موضوع در شورای عالی بورس، نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق دولتی را نیز از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع برای یک دوره موقت ۶ ماه بود که به ترتیب در پایان مرداد ماه و پایان شهریور ماه، مهلت ۶ ماه آن به اتمام خواهد رسید و نصاب‌ها به حالت قبل بازمی‌گردد.

رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در پایان گفت: در واقع از شهریور ماه نصاب سپرده‌های بانکی حداکثر ۴۰ درصد دارایی‌ها خواهد بود و صندوق‌ها نیز باید حداقل ۲۵ درصد دارایی خود را به اوراق دولتی تخصیص دهند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا