امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نرخ گوشت قرمز متناسب با قیمت تمام‌شده است

معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: درحال حاضر وضعیت تولید گوشت قرمز شرایط مطلوبی دارد اما همچنان قیمت تمام شده بالا است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قیمت گوشت قرمز سبب شده تا بسیاری از خانوارها توان خرید نداشته باشند و حتی توزیع گوشت دولتی به میزانی نیست که در دسترس همه خانوارها باشد. محمدابراهیم حسن نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره واردات دام مولد و تولید گوشت به مهر گفت: در برنامه‌های آتی معاونت دام این هست که برای جبران دام مولد بخشی از نژادهای اصیل را وارد کنیم. سال گذشته تعدادی دام دو منظوره برای جایگزین کردن در بخش دام‌های شیری و گوشتی وارد شد که این سیاست در صورت نیاز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: گران بودن گوشت قرمز بخشی مربوط به کمبودی است که در گذشته وجود داشته و نیز خشکسالی و کشتار دام‌های مولد در سال ۱۴۰۰ سبب شد تا آمار دام در کشور کاهش پیدا کند. خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ با اقداماتی که انجام شد به ویژه تأمین گسترده نهاده دامی و در اختیار قرار دادن این خوراک در دامداری‌ها، وضعیت جمعیت دام مولد کشور را بهبود داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت تولید گوشت قرمز شرایط مطلوبی دارد؛ اما بحث اصلی در حوزه قیمت تمام شده این محصول پروتئینی است که نرخ آنها باعث شده تا مصرف کننده نتواند این محصول را خریداری کند.

این مسؤول دولتی با تاکید بر اینکه وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور مناسب است، اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود. در حال حاضر تعداد زیادی واحدهای پرواربندی، دام‌های دپو شده دارند و در انتظار مشتری هستند. ضمن اینکه قیمت گوشت نسبت به نرخ آن درب دامداری مناسب است.

وی تصریح کرد: گران بودن قیمت گوشت در بازار به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده گوشت قرمز است که باید در این راستا حتماً یارانه‌هایی در اختیار مردم قرار گیرند. در حال حاضر بخشی از این یارانه با توزیع گوشت گرم و منجمد دولتی به منظور تأمین گوشت و تعدیل قیمت در حال انجام است. امیدواریم در کاهش قیمت‌ها اثرگذار باشد.

حسن نژاد با بیان اینکه قیمت موجود در بازار نرخ تمام شده گوشت است، خاطرنشان کرد: قیمت موجود در بازار نرخ تمام شده این محصول است. در واقع توان خرید مصرف کننده پایین است که باید از طریق توزیع گوشت یارانه‌ای جبران شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر نهاده دامی به شکل مدت دار به اندازه کافی بین تولیدکنندگان توزیع شده است، گفت: از زمستان سال گذشته تلاش وزارتخانه توزیع خوراک دام مورد نیاز دامداری‌ها بود که انجام شد.

حسن نژاد در پایان یادآور شد: در ۴ دهه گذشته همواره برای تأمین بخش صنعت و بازار کالای اساسی با قیمت دولتی هموار بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز کشور وارد می‌شد. در این راستا سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن واردات داشتیم که امسال واردات خیلی کمتر از سنوات گذشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا