انرژی

حدنصاب تامین برق تهران شکسته شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: با توزیع بدون محدودیت بیش از ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی طی یک شبانه روز، حدنصاب تامین برق در شهر تهران در تاریخ صنعت برق شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کامبیز ناظریان با بیان این که تامین برق در شرایط آب و هوایی رخ داده تبدیل به چالشی بزرگ برای کشورهای منطقه شده است، خاطرنشان کرد: علیرغم این که چندین کشور همسایه ایران، مجبور به اعمال خاموشی شده اند اما شاهد هستیم که با تلاش بی بدیل کارکنان صنعت برق، شبکه برق کشور و همچنین شهر تهران با همراهی مشترکان کاملا پایدار می باشد.

وی تصریح کرد: در این شرایط با توزیع ۱۰۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی در شبانه روز، حد نصاب تامین برق شهر تهران در تاریخ صنعت برق شکسته شد و افزود: به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا در پایتخت، بالغ بر ۲۰۰ مگاوات به بار شبکه تهران افزوده می شود و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی انتظار می رود بیش از ۳۰۰ مگاوات در دوره آتی به بار شبکه تهران اضافه گردد لذا همراهی و صرفه جویی بیش از پیش هموطنان تهرانی برای حفظ پایداری شبکه ضروری است.

ناظریان افزود: با همراهی مشترکان، برنامه ای برای اعمال خاموشی در کشور و یا شهر تهران وجود ندارد و امید داریم با تلاش همکاران خود و همراهی و همکاری مردم بتوانیم ایام پیش رو به ویژه هفته جاری و آتی را به عنوان دو هفته بسیار گرم در کشور پشت سر بگذاریم.

وی ارسال پیامک برای مشترکان پرمصرف شهر تهران را به عنوان هشداری برای پرمصرف ها دانست و گفت: انتظار می رود این دسته از مشترکان توجه بیشتری به شرایط فعلی کشور نشان داده و با مصرف منطقی انرژی در ساعات اوج بار به ما در تامین عادلانه انرژی برای همه هموطنان کمک کنند و بدیهی است در صورت تداوم این بی توجهی شامل اعمال محدودیت در مصرف خواهند شد.

وی در پایان از شهروندان تهرانی درخواست کرد به ویژه طی هفته جاری و آتی با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق و خودداری از استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعات ۱۱ تا ۱۷ به حفظ پایداری شبکه برق کشور کمک کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا