بورسبورس اوراق

حضور سپرده‌گذاری مرکزی ایران در نشست اعضای کمیته اجرایی (ACG)

نخستین نشست پنجمین کمیته اجرایی گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) روز سه‌شنبه ۲ مرداد ماه در هنگ‌کنگ برگزار شد.

همچنین بخوانید
333

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از سپرده‌گذاری مرکزی، این نشست در آستانه انتخاب رئیس و نائب رئیس کمیته اجرایی برگزار شد تا فرآیندهای برگزاری انتخابات در مجمع عمومی آتی، برنامه بودجه سال ۲۰۲۴، حمایت‌های مالی برگزاری مجمع عمومی و دوره آموزشی CTS۲۴ بررسی شود.

کمیته اجرایی متشکل از سه عضو منتخب و دبیران ۶ کارگروه تبادل اطلاعات، ابتکار کسب و کارهای جدید، کارگروه فنی، حقوقی، مدیریت ریسک و بازیابی و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران است که اجرای کارآمد و موثر فعالیت‌های ACG را تضمین می کند.

بر این اساس، نظارت بر فعالیت کارگروه های تخصصی و اجرایی کردن پیشنهادات آن ها، تعیین خط مشی گروه و مشاوره در خصوص تصمیم گیری های نهایی از اصلی ترین وظایف این کمیته است.

این رویداد توسط شرکت سپرده‌گذاری و پایاپای هنگ‌کنگ (HKEX) و با هدف «ارتقای زیرساخت های مالی و توسعه همکاری ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه» برگزار می‌شود.

همچنینT «تبادل دانش، ارتقای همکاری‌ها و بحث و بررسی در خصوص تازه‌ترین پیشرفت ها در حوزه مالی، حقوقی و تکنولوژی» از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه در نوامبر سال ۱۹۹۷، با هدف همفکری و بهبود تبادل دانش و تجربه در جهت ارتقای همکاری‌های چند جانبه میان شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی، طرف معامله مرکزی، متولی حساب، نهاد های ثبت، نهاد های تسویه و… در حوزه‌های تخصصی مرتبط تاسیس شده است.

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران از سال ۲۰۱۲ به عضویت این گروه درآمده و در سال ۲۰۱۶ به عنوان عضو کمیته اجرایی انتخاب شد. همچنین در آپریل ۲۰۲۴ برای سومین بار عضو این کمیته شد تا جایگاه خود را در این کمیته حفظ کند.

گفتنی است؛ این نشست در حاشیه بیست و چهارمین دوره آموزشی ACG برگزار شد که از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ جولای در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا