انرژی

فرهنگ لامپ اضافه خاموش یعنی پایداری برق/ شهروندان مدیریت مصرف را جدی بگیرند

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با بیان اینکه شهروندان مدیریت مصرف را جدی بگیرند، گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناخواسته اتفاقاتی ناشی از همزمانی گرما و مصرف و در نتیجه قطع برق بدون برنامه، توصیه می‌شود در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف، از وسایل پرمصرف غیرضروری استفاده نکنند.

محمد فراتی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر کاهش مصرف برق در روزهای آتی اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر هوا تا روز یکشنبه هفته آینده از شهروندان تقاضا داریم به منظور پایداری هرچه بیشتر شبکه برق، مصارف غیر ضروری خود را تا حد امکان کاهش دهند.

همچنین بخوانید

وی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناخواسته اتفاقاتی ناشی از همزمانی گرما و مصرف و در نتیجه قطع برق بدون برنامه و همچنین تامین رفاه و آسایش عمومی، از شهروندان تقاضا می‌شود در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف، جدا از وسایل پر مصرف غیرضروری مانند لباسشویی، جاروبرقی و نظایر آن استفاده نکنند.

فراتی با اشاره به فرهنگ لامپ اضافه خاموش یعنی پایداری برق، عنوان کرد: با افزایش دما، بار مصرف برق نیز سیر صعودی به خود می‌گیرد که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف بروز حوادث اتفاقاتی روی شبکه دور از انتظار نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه قطعا همکاری و همیاری شهروندان با صنعت برق نقش مهمی در استمرار خدمت رسانی مطلوب خواهد داشت، بیان کرد: غالب حوادث پیش آمده در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ رخ می‌دهد که همزمانی مصرف زیاد و گرمای شدید هوا باعث بروز چنین حوادثی می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم شهروندان در پایداری شبکه برق گفت: اگر شهروندان این حساسیت و حس همکاری را در میان خانواده خود ایجاد کنند و در ساعت‌های اوج گرما وسایل غیرضروری را وارد مدار برق نکنند، قطعا با این اقدام ساده شاهد بروز اشکال روی تجهیزات شبکه برق نخواهیم بود.

فراتی در پایان ضمن تشکر از مشترکینی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، گفت: امسال وزارت نیرو طرح‌های تشویقی خوبی برای مشترکینی که مصارف خود را نسبت به سال گذشته حداقل ۱۵ درصد کاهش دهند در نظر گرفته که علاوه بر صدور قبض برق رایگان، جوایز دیگری نیز تعیین شده و کافی است شهروندان با ورود به وب اپلیکیشن با انرژی به آدرس ba-energy.ir و ثبت اطلاعات خود آموزش‌های لازم را دریافت و اجرایی کنند و از برندگان این پویش کشوری باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا