صنعت، معدن، تجارت

«ری را» با برند داخلی و با قیمتی کمتر از یک میلیارد عرضه می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهندسی و طراحی خودروی «ری را» داخلی است و با برند ایرانی عرضه می‌شود. قیمت این خودرو کمتر از یک میلیارد خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: درباره خودرو «ری را» باید بگویم این خودرو تقریباً بیشتر آپشن ها برای رقابت با خودروهای خوب دنیا و استانداردهای جهان را دارد.

همچنین بخوانید

وی افزود: مهندسی و طراحی این خودرو داخلی است و با برند ایران عرضه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه قیمت این خودرو زیر یک میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: سالی ۱۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می‌شود.

علی آبادی در تشریح نام خودرو «ریرا» گفت: «ری‌را» برگرفته از یک نام ایرانی است. این خودرو دارای دو گونه موتور است که ۶۷ درصد آن در داخل ساخته شده است.

وی‌ادامه داد: امیدواریم مردم از کیفیت این خودرو راضی باشند، چون این خودرو یک تحول تازه در صنعت خودروسازی است.

وزیر صمت بیان کرد: بازار خودرو یک مقدار التهاب داشت که به نظر من این التهاب به زودی گرفته خواهد شد. همچنین واردات خودروهای نو و کارکرده آزاد است و تولید هم امسال به ۱.۷ میلیون می‌رسد. ضمن آنکه امسال ۱۰ هزار خودرو وارد کردیم. بیش از ۱۵۰ هزار ثبت سفارش داشته‌ایم و ثبت سفارش‌ها باز است و واردات با همین روند ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت با بیان اینکه به دنبال این هستم که قیمت گذاری دستوری را از خودرو خارج شویم، اذعان کرد: واردات خودرو برقی و هیبریدی محدودیتی ندارند. در تدارک توسعه زیرساخت این خودرو و در حال توسعه شارژهای این خودروها هستیم و می‌توانیم همه نیازهای کشور را تا پایان سال تامین کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا