اقتصاد کلان

تورم بخش زراعت، باغداری و دامداری اعلام شد

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» در دوازده منتهی به خرداد ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۶.۷ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته‌ است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی»  ۱۴۴۱.۱ است که نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۶.۴ درصد افزایش داشته‌ است. در این ماه شاخص دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) با رشد ۳۶.۲ درصد مواجه بوده‌ است.

همچنین بخوانید

افزایش تورم نقطه به نقطه

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۶.۴ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۵.۶ درصد)، ۰.۸ واحد درصد افزایش داشته‌است. در این ماه بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ۱۰۱.۵ درصد مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره» و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۰.۸ درصد مربوط به گروه «غلات» است.

تورم بخش زراعت، باغداری و دامداری اعلام شد

کاهش تورم سالانه

در خرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش «زراعت، باغداری و دامداری سنتی» در دوازده منتهی به خرداد ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۶.۷ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته‌است. در این ماه بیشترین تورم سالانه مربوط به گروه «پرورش گوسفند و بره سنتی» با ۱۲۳.۰ درصد و کمترین تورم سالانه مربوطه به گروه “غلات” با ۰.۷ درصد است.  

تورم بخش زراعت، باغداری و دامداری اعلام شد

شاخص قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی خرداد ماه ۱۴۰۳

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا