انرژی

رفع تنش آبی بیش از ۶۰۰۰ روستا در دولت سیزدهم

وزیر کشور از آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تاکنون تنش آبی بیش از ۶۰۰۰ روستا حل شد و مابقی شبکه آب شرب این روستاها با ۷۵ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

احمد وحیدی روز پنجشنبه ۴ مرداد در همایش خیرین آبرسان مازندران در ساری با اشاره به ارزش های اسلامی و دینی کار خیر توسط خیران بدور از منافع شخصی، تاکید کرد: موضوع چالش  آب در کشور بسیار جدی است و ایران به دلیل قرار گرفتن در مسیر خشکسالی، دارای تنش آبی بسیار جدی شدید است به طوری که امروز تامین آب به موضوع اقتدار ملی تبدیل شده است.

همچنین بخوانید

وحیدی با بیان اینکه تنش آبی مورد اهتمام جدی شخص آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید در دولت سیزدهم قرارداشت، اولویت نخست دولت در سفرهای استانی را مقوله آب عنوان کرد و افزود: آیت الله رئیسی در مسأله آب سیستان و خوزستان اهتمام جدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت که تاکنون مشکل ۶ هزار روستا حل شد و مابقی با ۷۵ درصد رشد در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار روستا در کشور وجود دارد و مقوله آب مردم این روستاها مورد اهتمام است.

وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که مسأله حکمرانی آب در کشور به صورت جدی انجام نمی‌شود و پِرت و هدررفت آب در کشور بالا است، افزود: مصرف ناصحیح و غیرمناسب از چاه‌ها سبب فرونشست شده است بنابراین خیرین در فرهنگ حکمفرمایی آب مداخلات بهتری داشته باشند؛ بنابراین لازم است حکمرانی آب را در بین مردم فرهنگ سازی گسترده تری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا