كشاورزی و دامپروریکسب و کار

چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟

همانطور که مطلع هستید گوشت قرمز در انواع مختلفی مانند گوساله، بره، گاو و گوسفندی وجود دارد. با این وجود معمولا گوشت گوسفند در مقایسه با سایر گوشت های قرمز طرفداران بیشتری دارد. دلیل این امر، لذیذ و خوش طعم بودن گوشت گوسفند است. بیشتر افراد معمولا به منظور تهیه گوشت گوسفند به قصابی ها مراجعه می کنند، در صورتی که روش بسیار با صرفه دیگری برای تهیه گوشت گوسفند وجود دارد. این روش با صرفه خرید گوسفند زنده است. بسیاری از خانوارها ممکن است خرید گوسفند زنده را از لحاظ اقتصادی به صرفه ندانند و به همین دلیل هیچ وقت اقدام به خرید گوسفند زنده نکرده باشند، یا اینکه تهیه گوشت گوسفند به این صورت را فقط مختص رستوران ها یا مجالس بدانند. در ادامه این مطلب به بررسی ۸ مزیت خرید گوسفند زنده و پاسخ به این سوال که چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ خواهیم پرداخت.

خرید گوسفند زنده

بررسی ۸ مزیتی که ثابت می کنند چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟

۱- سلامت گوشت

یکی از مزایای خرید گوسفند زنده که اهمیت بسیاری نیز دارد، سلامت گوشت آن است. دلیل این امر نیز چک کردن سلامت دام قبل از کشتار آن است، در صورتی که در قصابی ها این امکان (چک کردن سلامت دام قبل از کشتار) برای مصرف کنندگان وجود ندارد. ممکن است بعضی از افراد در این فکر باشند که گوشت های موجود در قصابی ها توسط سازمان بهداشت تایید می شوند.
در این رابطه باید گفت چنانچه قصابی ها گوشت را از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت تهیه کنند این دیدگاه کاملا درست است، اما متاسفانه تمام قصابی ها به دلایل اقتصادی گوشت گوسفند را از مراکز مورد تایید بهداشت، خریداری نمی کنند. به عبارت دیگر در سالهای اخیر به دلیل نجومی شدن قیمت گوشت گوسفند، دسته ای از افراد سودجو (یا مراکز نامعتبر عرضه گوسفند زنده) به دلیل صرفه اقتصادی بیشتر، دام ها را قبل از کشتار و فرستادن به قصابی ها از نظر سلامت چک نمی کنند. در واقع مرحله چک کردن سلامت گوسفند توسط دامپزشک هزینه هایی را برای دلالان دارد. با وجود این امر یکی از بهترین روش ها جهت اطمینان از سلامت گوشت مصرفی، خرید گوسفند زنده از مراکز معتبر عرضه گوسفند زنده است.

۲- تازه بودن گوشت یکی از مزایای خرید گوسفند زنده

در ادامه پاسخ به این سوال که چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ باید گفت، اطمینان در تازه بودن گوشت یکی دیگر از دلایل به صرفه بودن خرید گوسفند زنده است. همانطور که مطلع هستید طعم و مزه گوشت تازه، بیشتر از گوشت های منجمد شده و یا گوشت هایی است که چند روز یا چند هفته در قصابی ها نگهداری می شوند. علاوه بر این امر گوشت تازه مزایای بسیاری از نظر سلامتی دارد.

۳- گوشت بیشتر با خرید گوسفند خوب و چاق

از دیگر مزایای خرید گوسفند زنده میزان گوشت بیشتر است. زمانی که یک قصاب گوسفندی را از مراکز فروش دام یا کشتارگاه ها تهیه می کند، مبلغی را به مبلغ نهایی فروش گوشت اضافه می کند. به همین دلیل گوشت با قیمت بیشتر به دست مصرف کننده می رسد، در صورتی که مصرف کننده با همان مبلغ به دلیل حذف واسطه و خرید گوسفند زنده می تواند گوشت بیشتری داشته باشد.

 قیمت گوشت گوسفند
۴- امکان شراکت با چند نفر برای تهیه یک راس خرید گوسفند زنده

ممکن است بعضی از افراد به تنهایی توان خرید گوسفند زنده را نداشته باشند. با توجه به این موضوع یکی دیگر از دلایلی که چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ امکان خرید شراکتی گوسفند زنده برای چند خانوار است. با این کار هر کدام از خانواده ها مبلغ کمتری در مقابل گوشت بیشتر پرداخت می کنند.

۵- داشتن جگر، کله پاچه، سیرابی

از دیگر دلایلی که چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ وجود کله پاچه، سیرابی، جگر و … در گوسفند زنده است. همانطور که مطلع هستید هر کدام از قسمت های گوسفند به صورت جدا در بازار با قیمت های بسیار بالا فروخته می شوند. به عنوان مثال جگر گوسفندی و یا کله پاچه قسمت هایی از گوسفند هستند که به دلیل داشتن خواص بالا و طعم بی نظیر طرفداران بسیاری دارند، اما معمولا قیمت بالایی نیز دارند.

با توجه به این امر، با خرید گوسفند زنده علاوه بر گوشت می توان از سایر قسمت های گوسفند با قیمتی کاملا اقتصادی استفاده کرد. به عنوان مثال کله پاچه و یا جگری که با خرید گوسفند زنده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد، به صورت کامل است. علاوه بر این موضوع با توجه به اینکه سلامت دام قبل از کشتار مشاهده شده است، به همین دلیل با اطمینان می توان از جگر آن استفاده کرد. با توجه به اینکه جگر یکی از قسمت های حساس دام است و در صورت سالم نبودن عامل بسیاری از بیماریها برای انسان است، بر همین اساس سالم بودن آن اهمیت بسیاری دارد.

۶- داشتن دنبه از دیگر مزایای خرید گوسفند

در ادامه بحث اینکه چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ باید گفت: با خرید گوسفند زنده علاوه بر موارد اشاره شده می توان از دنبه آن نیز استفاده کرد. همانطور که مطلع هستید دنبه گوسفندی دارای خواص فراوانی است. علاوه بر این امر استفاده از دنبه گوسفند در خورشت های ایرانی طعم بی نظیری به غذا می دهد. با این وجود به دلیل برابری قیمت دنبه با گوشت در قصابی ها، اغلب افراد دنبه را خریداری نمی کنند. با توجه به این امر می توان گفت یکی دیگر از دلایلی که چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ داشتن یک دنبه کامل با قیمت بسیار استثنایی و اقتصادی است.

۷- داشتن پشم

از دیگر مزایای خرید گوسفند زنده پشم آن است. پشم گوسفند یکی از قسمت های مفید آن است. البته معمولا خریداران نیازی به پشم گوسفند ندارند، بر همین اساس گاهی اوقات پشم گوسفند در ازای کشتار آن به فردی که کار کشتار را انجام می دهد، داده می شود. لازم به ذکر است که اگر گوسفند را از مراکز معتبر فروش گوسفند زنده خریداری شود، معمولا کار قصابی دام به عهده همان مرکز است.

۸- خرید بدون واسطه از دامدار

قیمت گوسفند زنده

یکی دیگر از دلایل موجه در رابطه با اینکه چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ خرید بدون واسطه از دامدار است. خرید بدون واسطه، تاثیر مستقیمی در کاهش قیمت دام و در نهایت گوشت آن دارد. همانطور که مطلع هستید یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشت گوسفندی در سالهای اخیر، وجود دلالان است. با توجه به تمام مواردی که اشاره شد، کاملا واضح است که خرید گوسفند زنده یک اقدام هوشمندانه و اقتصادی است.

تهیه گوسفند از یک مرکز معتبر عرضه دام زنده

اکنون که تا حدودی با مزایای اینکه چرا تهیه گوسفند زنده از گوشت به صرفه تر است؟ آشنا شدید، بهتر است بدانید خرید از یک مرکز معتبر می تواند بر این مزایا بیفزاید. در واقع باید گفت با توجه به اینکه مراکز زیادی در زمینه فروش گوسفند زنده و به طور کلی دام زنده فعالیت دارند، بهتره بدانید که تمام این مراکز معتبر نیستند. به عبارت دیگر به منظور صرفه اقتصادی ۱۰۰% خرید گوسفند زنده، بهتر است مراکزی را برای خرید انتخاب کرد که علاوه بر قیمت مناسب، خدمات قابل توجه ای نیز داشته باشند. یکی از مراکز معتبر فروش گوسفند زنده در تهران ، مرکز دام سبز (damesabz.ir) است. جهت آشنایی با خدمات این مرکز در ادامه به معرفی خدمات بی نظیر آن خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین مرکز فروش گوسفند زنده در شهر تهران

مرکز فروش گوسفند زنده دام سبز ، یکی از مراکز معتبری است که سالهاست فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است. این مرکز علاوه بر فروش گوسفند زنده، خدمات بی نظیر دیگری را به مشتریان ارائه می دهد. خدماتی که توسط این مرکز ارائه می شوند شامل: حمل و قصابی رایگان گوسفند درب منزل برای شهروندان تهرانی، تحویل سفارش در کمترین زمان ممکن، قیمت بسیار اقتصادی و امکان تهیه نژادهای گوناگون گوسفند (مغانی، شال، افشاری، کردی و …) در صورت درخواست مشتریان، هستند. یکی از ویژگیهای منحصر بفرد گوسفندانی که توسط دام سبز به مشتریان ارائه می شوند، سالم بودن و بدون هورمون بودن گوسفندان این مرکز است. در واقع تمام گوسفندانی که توسط مرکز دام سبز ارائه می شوند، دارای تاییدیه بهداشت هستند

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا