انرژی

تولید موتورهای کم مصرف راهی برای حل بخشی از مشکل ناترازی برق

یک کارشناس حوزه انرژی کفت: تولید موتورهای کم مصرف برای رفع بخشی از مشکل ناترازی ۱۷۰۰۰ مگاواتی موثر است که می‌تواند در دولت چهاردهم اجرایی شود.

مسعود دشتی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه بخشی از راهکار های نوین و جایگزین در پوشش ناترازی برق در دولت چهاردهم، اظهار کرد: حل جامع موضوع ناترازی در حوزه انرژی و برق وابسته به ۲ مولفه تاثیرگذار؛ ورود تکنولوژی روزآمد  و کارآمد جدید به کشور جهت بهینه سازی عملکرد جاری و متعاقبا بومی سازی محیطی آن در اقلیم کشور و ورود سرمایه خارجی و جذب سرمایه سرگردان داخلی است.

همچنین بخوانید

وی افزود: بطور خاص از جمله رویکردهای کوتاه مدت و میان مدت دولت چهاردهم در خصوص رفع ناترازی برق کشور، گسترش نیروگاه های کوچک تولید برق به وسیله صفحات و باتری های جذبی خورشیدی در اقلیم های فلات مرکزی و جنوبی و شرقی کشور همچنین گسترش شبکه  توربین های بادی در اقلیم های شمالی و غربی کشور خواهد بود.

این کارشناس حوزه انرژی تاکید کرد: بی شک هر دو راه حل جایگزین تامین کسری برق کشور، نیازمند تکنولوژی بهینه روز دنیا و جذب سرمایه متناسب خواهد بود.

به گفته درخشان ضمن اینکه هر دو راه حل با رویکرد حفظ خاک و آب و هوا اجرا خواهد شد که ضمن اجرای میثاق های ملی و جهانی حفاظت از محیط زیست رعایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا