بانکبانک و بیمه

فروش ارز اربعین به صورت غیرحضوری و حضوری از طریق ۲۰۰۰ شعبه و باجه بانکی روستایی پست بانک ایران

معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران بخشنامه دستورالعمل ترتیبات تامین و پرداخت ارز اربعین سال ۱۴۰۳را به صورت حضوری از طریق ۲۰۰۰ شعبه و باجه بانکی روستایی سراسر کشور و غیرحضوری از طریق اپلیکیشن بله را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق ابلاغ کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این دستورالعمل، فروش ارز اربعین از هفتم مرداد ماه آغاز و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت و حداکثر مبلغ ارز پرداختی به زائرین ۲۰۰ هزار دینار عراق است که بر اساس نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران محاسبه می‌شود.
بر اساس این بخشنامه، فروش ارز به زائرین بالای پنج سال ( متولدین اول شهریور ۱۳۹۸) به قبل، با ارائه اصل کارت ملی، گذرنامه یا برگه تردد اربعین معتبر زائر انجام می شود.
همچنین، سرپرستان خانوار می‌توانند به منظور خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود ( همسر و فرزندان) با در دست داشتن تمام مدارک هویتی آنان به شعب بانک مراجعه کرده و با کارت بانکی خود برای اعضای خانواده اقدام کنند.
شایان ذکر است، بر اساس تمهیدات ایجاد شده و هماهنگی های صورت گرفته امکان ثبت نام و درخواست ارز و واریز وجه ریالی به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن بله نیز برای هموطنان و زائران محترم فراهم خواهد بود.
بر این اساس متقاضیان علاوه بر مراجعه حضوری به صورت غیرحضوری نیز با مراجعه به بخش خدمات “اپلیکیشن بله” و انتخاب گزینه “پست بانک” و شعبه / باجه مورد نظر نسبت به انجام فرآیند ثبت نام درخواست و واریز وجوه ریالی ارز دینار اقدام نموده و در مهلت مقرر برای دریافت ارز از شعب یا باجه انتخابی اقدام می نماید. 

 

برای اطلاع از فهرست شعب و باجه‌های بانکی روستایی فروش ارز اربعین، اینجا کلیک کنید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا