ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

دفع روزانه صدها حمله سایبری توسط شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن تامین پایدار پهنای باند بین‌الملل مورد نیاز کشور و افزایش تاریخی و دو برابری ظرفیت شبکه مادر ارتباطی, ‌روزانه صدها حمله منع‌خدمت توزیع شده(DDoS)را دفع کردند تا خللی در دسترسی هموطنان به خدمات خصوصی و دولتی داخلی بوجود نیاید. 

به گزارش آرمان اقتصادی، به هرگونه تلاش مخرب برای دستیابی به دسترسی غیرمجاز به رایانه، سیستم محاسباتی یا شبکه رایانه ای با هدف ایجاد آسیب، حملات سایبری گفته می شود و هدف آن غیرفعال کردن، مختل کردن، تخریب یا کنترل سیستم های رایانه ای یا تغییر، مسدود کردن، حذف، دستکاری یا سرقت داده های موجود در این سیستم ها است.

همچنین بخوانید

مجرمان سایبری که حملات سایبری را انجام می دهند اغلب به عنوان بازیگران بد، بازیگران تهدید و هکرها شناخته می شوند. آنها شامل افرادی هستند که به تنهایی عمل می کنند و از مهارت های کامپیوتری خود برای طراحی و اجرای حملات مخرب استفاده می کنند. این گروه ها با دیگر بازیگران تهدید کار می کنند تا نقاط ضعف یا آسیب پذیری را در سیستم های رایانه ای پیدا کنند که می توانند از آنها برای سود بهره برداری کنند.  

زمانی که زیرساخت‌های مهم یک  کشور مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد، به این معناست که نوعی جدید از جنگ در حوزه سایبری شکل گرفته و  این میان مدیران و مسوولان سازمان‌ها باید از حداقل اطلاعات امنیت سایبری برخوردار باشند.  طی سال‌های گذشته تمرکز بر امنیت سایبری نه به اندازه کافی و شاید کمتر از مقداری که باید باشد، در این حوزه بوده است و اشکال هم آنجاست که امنیت در حوزه فناوری اطلاعات بیش تر با فرآیندها و روش‌ها پیاده می‌شود نه با تجهیزات.

طبق بررسی ها و اعلام مسئولان حجم حملات نسبت به زیرساخت‌ها افزایش چشمگیری داشته و حملاتی که بیشتر این حملات برای از کار انداختن یک سرویس است که از طریق افزایش درخواست‌ها برای این سرویس‌ها صورت می‌گیرد که به آنها حمله منع خدمت می‌گویند که گاهی از نقاط مختلف صورت می‌گیرد که حملات منع خدمت توزیع شده هستند.

در این راستا، محمد جعفرپور- رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- از بهره برداری از سامانه بومی مقابله با حملات DDoS، خبر داده که علاوه بر مقابله با حجم بالایی از حملات با استفاده از دانش جوانان نخبه ایرانی و جلوگیری از خروج ارز، شفافیت در شبکه را به همراه داشته که بسیار با ارزش است.  

موضوعی که عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی در این باره اظهار کرد: خداقوت به همکاران پرتلاشم در شرکت ارتباطات زیرساخت که ضمن تامین پایدار پهنای باند بین‌الملل مورد نیاز کشور و «افزایش تاریخی و ۲ برابری ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور»، ‌روزانه صدها حمله منع‌خدمت توزیع شده(DDoS)را هم دفع کردند تا خللی در دسترسی هموطنان به خدمات خصوصی و دولتی داخلی بوجود نیاید.

وی اواسط ماه گذشته در این زمینه اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۰ کمتر از ۱۰۰ مورد حمله منع خدمت توزیع شده در ماه داشتیم و این حملات با افزایش چشمگیر در ۱۴۰۳ به بیش از صد هزار حمله در ماه افزایش یافته و در دو ماه ابتدایی امسال این حملات به بیش از ۲۳۵ هزار رسید که همگی شناسایی و دفع شده اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا