اقتصاد کلان

اقتصاد پاک سالانه ۳ تریلیون دلار می‌طلبد

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد گذار جهانی به اقتصاد کم کربن، مستلزم سالانه سه تریلیون دلار سرمایه جدید تا سال ۲۰۵۰ است که بسیار بالاتر از سطح فاینانس فعلی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، جانت یلن در سخنانی پس از شرکت در دیدار روزهای پنج شنبه و جمعه وزیران دارایی کشورهای گروه ۲۰ در ریودوژانیرو، گفت: بی اعتنایی در پرداختن به تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت و تنوع زیستی، علاوه بر اینکه یک سیاست محیط زیستی بد است، برای سیاست اقتصادی هم بد است.

اقتصادهای ثروتمند، ۱۱۶ میلیارد دلار برای فاینانس اقلیمی برای کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۲۲ فراهم کردند که ۴۰ درصد آن از بانکهای توسعه چند جانبه داده شد. یلن گفت: این بانکها از جمله بانک جهانی و بانک توسعه اینتر امریکن، اهداف جدیدی را تعیین کرده اند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این نیاز فاینانس، بزرگترین فرصت اقتصادی قرن بیست و یکم است و می تواند برای حمایت از رشد پایدار و فراگیرتر از جمله برای کشورهای نیازمند سرمایه گذاری، استفاده شود.

بر اساس گزارش رویترز، یلن روز شنبه، ابتکارهای جدیدی را با کشورهای حوزه آمازون شامل برزیل، کلمبیا، اکوادور، گویان، پرو و سورینام، برای مبارزه با جرایم طبیعت مانند استخراج غیرقانونی در طبیعت که تهدیدی برای تنوع زیستی و اکوسیستم آمازون است، راه اندازی کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا