اقتصاد کلان

مرسدس بنزهای برقی جدید مشتری خواهد داشت؟

درآمد گروه مرسدس بنز در سه ماهه دوم به دلیل کاهش شدید فروش خودروهای برقی سواری و کاهش تقاضا در چین، ۱۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرسدس اعلام کرد که درآمد قبل از بهره و مالیات به ۴.۰۴ میلیارد یورو کاهش یافته است. این شرکت چشم‌انداز حاشیه خودروسازی خود را اندکی از ۱۲ درصد به ۱۱ درصد کاهش داد.

مرسدس به لیست رو به رشد خودروسازانی پیوست که با تقاضای ضعیف‌تر در چین و کاهش خرید خودروهای باتری‌دار در اروپا مقابله می‌کنند، پس از اینکه دولت‌ها شروع به کاهش یا پایان‌دادن به مشوق‌های مالی کردند. تنها بی‌ام‌و، بزرگ‌ترین رقیب مرسدس بنز در خودروهای پریمیوم، پس از عرضه چندین مدل باتری جدید، این روند را در اروپا کاهش داده است.

فروش جهانی خودروهای سواری مرسدس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۳.۷ درصد کاهش به حدود ۴۹۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید و فروش خودروهای تمام برقی یک چهارم کاهش یافت. با استناد به تغییرات مدل و کاهش تقاضا در چین، فروش مدل‌های رده بالا ۱۷ درصد کاهش یافت.

طبق گزارش بلومبرگ، مرسدس برنامه‌های برقی‌سازی خود را کاهش داده است، زیرا آماده می‌شود تا بیشتر روی خط تولید خودروهای موتور احتراقی خود هزینه کند. در عین حال، پس از اینکه نسل اول خودروهای باتری‌دار آن کمتر از حد انتظار بود، قصد دارد مدل‌های تمام الکتریکی جدیدی را عرضه کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا