بورسبورس اوراق

آخرین جزییات از اصلاح مصوبه قیمت‌گذاری اوره‌سازها/ هماهنگی با وزارت اقتصاد و سازمان برنامه برای تسویه مطالبات سنواتی شرکت‌های تولیدکننده

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به آخرین جزییات از اصلاح مصوبه قیمت‌گذاری اوره‌سازها اعلام کرد: اکنون بخش عمده‌ای از مشکلات شرکت‌های اوره‌ای در ارتباط با حصه نقدی قیمت اوره تحویلی و مبنای کف قیمت بورس به میانگین قیمت بورس برای محاسبه مابه التفاوت‌ها با این مصوبه اصلاح شده است.

عکس های نشست پتروشیمی

فریبرز کریمایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: قیمت‌گذاری دستوری در این صنعت فقط شامل محصولی مانند اوره می‌شود.

او گفت: مبانی قیمت‌گذاری باقی محصولات این صنعت که در بورس عرضه می‌شوند براساس فوب خلیج فارس و با نرخ تسعیر ارز صورت می‌گیرد.

کریمایی با اعلام اینکه قیمت‌گذاری خوراک بین مجتمعی پتروشیمی هم براساس فوب خلیج فارس انجام می‌شود، اعلام کرد: قانون، تکلیف قیمت‌گذاری اوره را برای پرداخت مابه التفاوت برای قیمت بورس مشخص کرده است.

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید کرد: در چند روز گذشته، جلسه‌ای در این زمینه برگزار و صورتجلسه قیمت‌گذاری اوره در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شد.

او با بیان اینکه از مدت‌ها قبل تصمیم‌گیری برای قیمت گذاری اوره در کمیسیون اقتصادی دولت مورد بحث قرار گرفته بود، افزود: بر این اساس پرداخت نقدی اوره تغییر کرد و این مسئله می‌تواند در بهبود وضعیت نقدینگی شرکت‌های اوره‌ای کمک‌کننده باشد.

کریمایی با تاکید بر مصوبه مهم دولت در مورد تعیین قیمت کود اوره گفت: همچنین در مصوبه راهکارهایی برای بازپرداخت مطالبات این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که باید با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی، انجمن صنفی و از محل واگذاری دارایی‌ها و ماده ۲ قانون رفع موانع تولید اجرا شود.

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: این مصوبه حاصل نشست‌ها و پیگیری‌های مکرر انجمن صنفی، هلدینگ نفت و گاز پارسیان و شرکت‌های اوره‌ ساز بوده است.

او گفت: اکنون بخش عمده‌ای از مشکلات شرکت‌های اوره‌ ساز در ارتباط با حصه نقدی قیمت اوره تحویلی و اصلاح مبنای کف قیمت بورس به میانگین قیمت بورس برای محاسبه مابه التفاوت‌ها با این مصوبه اصلاح شده اما مهم ترین اقدام انجمن صنفی، هماهنگی با وزارت اقتصاد و سازمان برنامه برای تسویه مطالبات سنواتی است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا