ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ایلان ماسک مدعی ممنوعیت «پرزیدنت دونالد» در جست‌وجوی گوگل شد

ایلان ماسک با ارسال اسکرین‌شاتی از جست‌وجو برای واژه «پرزیدنت دونالد»، گوگل را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس است، روز دوشنبه، با طرح این پرسش که آیا گوگل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله می‌کند، گفت: آنها با دردسر زیادی روبرو خواهند شد.

ماسک، اسکرین‌شاتی را پست کرد که در آن جست‌وجوی گوگل با واژه «پرزیدنت دونالد»، نتایج جست‌وجوی «پرزیدنت داک» و «پرزیدنت دونالد ریگان» را نشان می‌داد. این میلیاردر کارآفرین، این پرسش را مطرح کرد که آیا این غول فناوری، یک ممنوعیت جست‌وجو را برای رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۴ اعمال کرده است.

ایلان ماسک مدعی ممنوعیت «پرزیدنت دونالد» در جست‌وجوی گوگل شد

مالک شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: اگر گوگل در انتخابات مداخله کرده باشد، با دردسر زیادی روبرو خواهد شد.

یک کاربر «ایکس» در پاسخ به ایلان ماسک نوشت: گوگل متعلق به دموکرات‌هاست.

یک دنبال کننده دیگر ماسک نوشت: ایلان، مطمئنم که آنها ادعا خواهند کرد تو، دموکرات‌ها را سرکوب کرده‌ای، اما الگوریتم من نشان می‌دهد هر دو گروه، تفکرات و عقاید خود را پست می‌کنند. تحت مدیریت قبلی، هر کسی که دیدگاه‌های مشابهی نداشت، محدود یا ممنوع می شد.

با این حال، بعضی از کاربران ایکس به نکوهش ایلان ماسک پرداختند و گفتند: تو برای حساب‌های زیادی را که دوست نداشتی، ممنوعیت جست‌وجو گذاشتی. چه فرقی دارد؟

در این بین، نظرسنجی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد رقابت انتخاباتی میان کامالا هریس و ترامپ، فوق العاده نزدیک است و حمایت رای دهندگان غیرسفید پوست از هریس افزایش یافته و اشتیاق در میان دموکرات‌ها برای کارزار انتخاباتی معاون بایدن، رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

بر اساس گزارش ان دی تی وی، نظرسنجی روزنامه وال استریت ژرونال نشان می‌دهد ترامپ با کسب ۴۹ درصد رای نظرسنجی شوندگان، در مقایسه با ۴۷ درصد برای هریس، برتری خفیفی پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا