ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

عذرخواهی گوگل برای حذف گذرواژه ۱۵ میلیون کاربر ویندوز

گوگل در پی یک باگ در مدیریت گذرواژه مرورگر کروم که باعث شد بسیاری از گذرواژه‌های ذخیره شده توسط کاربران این مرورگر حذف شوند، عذرخواهی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، گوگل اعلام کرد این مشکل که در ۲۴ ژوئیه آغاز شد و به مدت حدود ۱۸ ساعت ادامه پیدا کرد، کاربران نسخه ام ۱۲۷ کروم در ویندوز را درگیر کرد و به دردسر انداخت.

این باگ باعث شد بسیاری از کاربران نتوانند به گذرواژه‌های ذخیره شده، دسترسی پیدا کنند یا گذرواژه‌های جدیدی را ذخیره کنند. گوگل به این مشکل پی برد و تلاش کرد به سرعت آن را حل کند اما در این فاصله، تعداد زیادی از کاربران، گرفتار این مشکل شدند.

با توجه به تعداد کاربران کروم که بیش از سه میلیارد نفر است، تاثیر این باگ، قابل توجه بوده است. گوگل برآورد کرد حدود ۲۵ درصد از کاربران، با تغییر در پیکربندی این برنامه مواجه شدند؛ یعنی ۷۵۰ میلیون نفر با این مشکل روبرو شدند. از این عده، حدود ۲ درصد با مشکلاتی در خصوص مدیریت گذرواژه‌ مواجه بودند؛ یعنی گذرواژه‌های ذخیره شده ۱۵ میلیون نفر، ناپدید شد.

راه‌کاری که گوگل در ابتدا ارائه کرد، نیازمند دانش فنی بود. بنابراین، گوگل به یک راه‌کار قابل دسترس‌تر متوسل شد که در آن، کاربران باید مرورگر کروم خود را ری‌استارت کنند تا قابلیت مدیریت گذرواژه‌ آن دوباره کار کند.

گوگل بابت این اتفاق عذرخواهی کرد و به کاربران توصیه کرد برای دریافت کمک در مواجهه با مشکلات احتمالی، با پشتیبانی گوگل ورک اسپیس تماس بگیرند.

بر اساس گزارش گیز چاینا، حادثه باگ گذرواژه‌ کروم گوگل، ریسک وابستگی صرف به مدیریت گذرواژه‌ مبتنی بر مرورگر را بارز می‌کند. کاربران باید مرتبا از گذرواژه‌های خود، پشتیبان گیری کنند و از ابزارهای مدیریت گذرواژه‌ اختصاصی برای امنیت بهبود یافته، استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا