انرژی

جهش ۶۰ درصدی اعتبارات مطالعات پایه منابع آب

مدیرکل دفتر داده‌ها و اطلاعات آب کشور از جهش ۶۰ درصدی اعتبارات مربوط به مطالعات پایه منابع آب خبر داد و از دفاتر مطالعات پایه منابع آب شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها خواست برنامه‌های خود را برای جذب این اعتبارات تدوین کنند.

فیروز قاسم‌زاده با اشاره به توافق با سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال برای تجهیز و تکمیل امکانات دفاتر مطالعات پایه منابع آب،اظهار کرد: علاوه بر آن اخیرا طی مذاکره‌ای که با وزیر نیرو داشتیم، وی ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش مطالعات اختصاص داد.

همچنین بخوانید

وی که در گردهمایی ۳ روزه مدیران دفاتر مطالعات پایه منابع آب کشور سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت مطالعات در تحلیل داده‌های سازمان و تبدیل آن به خرد سازمانی گفت: در این راستا دفاتر مطالعات پایه منابع آب نیازهای خود را به توسعه تجهیزات و امکانات جمع‌بندی و ارائه کنند.

وی افزود: ما باید در حداقل زمان، تجهیزات الکترونیکی را به کار گیریم و به سمت بهره‌گیری از تجهیزات نوین اندازه‌گیری حرکت کنیم.

در ادامه محمدعلی نعمت نژاد، مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این گردهمایی با اشاره به وضعیت منابع آبی و میزان بارندگی‌های سال جاری در استان خراسان رضوی گفت: با وجود بارندگی‌های امسال هنوز تامین آب شرب مشهد وضعیت شکننده دارد.

وی بر نقش مهم دفاتر مطالعات پایه منابع آب و دفاتر فنی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها تاکید کرد و افزود: دفاتر مطالعات پایه منابع آب از لحاظ اعتباری مظلوم واقع شده‌اند. همچنین این دفاتر از نظر تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز مشکلاتی دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

علی میرعربی، معاون مطالعات پایه و تخصیص حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی نیز تعامل و انتقال تجربه را هدف اصلی گردهمایی ۳ روزه مدیران دفاتر مطالعات پایه منابع آب کشور ذکر کرد و گفت: آب منطقه‌ای خراسان رضوی در حوزه مطالعات در چند سال اخیر جهش چشمگیری داشته است و در ارزیابی‌هایی که داشته‌ایم، دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و مدیرعامل این شرکت در رتبه‌های برتر قرار دارند. 

براساس این گزارش محمود ارجمند، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اهداف و برنامه‌های گردهمایی مدیران دفاتر مطالعات پایه منابع آب کشور به تشریح اقدامات این دفتر پرداخت‌.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، در این گردهمایی از دستگاه آنالیز ایزوتوپی که به تازگی به تجهیزات دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه شده، رونمایی شد. این گردهمایی طی ۳ روز در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا