انرژی

نتایج امیدبخش بازچرخانی آب در تصفیه خانه‌های اصفهان با نانوحباب

با توجه به چالش استان اصفهان در زمینه آب یکی از شرکت‌های فناور با پیاده‌سازی فناوری نانوحباب در برخی تصفیه‌خانه‌های اصفهان، به بازچرخانی آب در تصفیه خانه‌ها کمک شایانی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داود سعیدی، مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه تحقیقات این شرکت از سال ۱۳۹۷ بر روی نانوحباب‌ها متمرکز شد، گفت: در حال حاضر روی توسعه این فناوری در ایران کار می‌کنیم و در این راستا تزریق گازهای مختلف مانند ازن، اکسیژن و هوا به صورت نانوحباب داخل سیالات را در دستور کار قرار دادیم.

همچنین بخوانید

وی یکی از کاربردهای این فناوری را در صنایع تصفیه آب عنوان کرد و افزود: در شهر اصفهان ما روی تصفیه پساب متمرکز شدیم، چرا که آب مساله محوری در این استان است؛ از این رو در شهر اصفهان ما سامانه‌های تصفیه پساب پیشرفته را پیاده سازی کردیم و از نانو حباب برای تصفیه پساب شهری استفاده کردیم. برای این منظور ابتدا پساب‌ها در چند مرحله تصفیه می‌شود و در مرحله بعد از فناوری نانوحباب برای کمک به تصفیه بهتر بهره می‌بریم.

سعیدی خاطر نشان کرد: این فناوری به افزایش اکسیژن آب کمک می‌کند؛ چرا که در تصفیه آب، هوادهی نقش مهمی در شناورسازی و تصفیه پساب دارد. این فناوری در کشاورزی هیدروپونیک نیز بسیار مفید است. در حال حاضر این امکان را داریم که در مقیاس‌های صنعتی و بزرگ تصفیه آب و پساب را انجام دهیم.

به نقل از ستاد نانو، این شرکت در حوزه طراحی و ساخت پمپ‌های ورتکس دوفازی، سیستم‌های نانوازون و طراحی و اجرای سیستم‌های تصفیه تکمیلی پساب فعالیت دارد. تجهیزات این شرکت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، کاغذسازی گلخانه‌های هیدروپونیک و شیلات کاربرد دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا