ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

متا برای ساکت کردن تگزاس ۱.۴ میلیارد دلار می‌دهد

شرکت متا، توافق کرد ۱.۴ میلیارد دلار به تگزاس پرداخت کند تا شکایت این ایالت درباره استفاده غیرقانونی ‌این شرکت از فناوری تشخیص چهره برای جمع آوری داده‌های بیومتریک میلیون‌ها تگزاسی را حل و فصل کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وکلای تگزاس اعلام کردند شرایط این توافق که روز سه شنبه اعلام شد، به منزله بزرگترین توافق از سوی یک ایالت آمریکاست.

این شکایت که در سال ۲۰۲۲ تنظیم شد، نخستین پرونده بزرگ بود که تحت قانون حریم خصوصی بیومتریک ۲۰۰۹ تگزاس، به دادگاه برده شد. نقض این قانون، حداکثر ۲۵ هزار دلار جریمه به ازای هر مورد تخلف دارد.

تگزاس، فیس‌بوک را متهم کرده بود اطلاعات بیومتریک را میلیاردها بار، از تصاویر و ویدئوهایی که کاربران، تحت ویژگی «پیشنهادهای برچسب» (Tag Suggestions)، به این پلتفرم شبکه اجتماعی بارگزاری کرده اند، جمع آوری کرده است.

سخنگوی شرکت متا اعلام کرد این شرکت از حل این مسئله، ‌خوشنود است و به دنبال بررسی فرصت‌های آینده برای عمیق کردن سرمایه‌گذاری تجاری در تگزاس است که شامل ساخت دیتاسنترها خواهد بود. این شرکت همچنان منکر ارتکاب خلاف شد.

کن پاکستون، دادستان کل تگزاس در بیانیه‌ای گفت:‌ این توافق به منزله تعهد این ایالت برای ایستادن در مقابل بزرگترین شرکت‌های فناوری و مسئول شناختن آنها برای نقض حقوق حریم خصوصی مردم تگزاس است.

تگزاس و متا اعلام کردند در ماه مه و چند هفته قبل از آغاز جلسه دادگاه در این ایالت، به توافق رسیدند.

شرکت متا همچنین در سال ۲۰۲۰، توافق کرده بود ۶۵۰ میلیون دلار برای حل و فصل شکایت گروهی نقض حریم خصوصی بیومتریک تحت قانون حریم خصوصی ایلینویز، پرداخت کند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل هم سرگرم مبارزه با شکایتی در تگزاس است که این شرکت را به نقض قانون بیومتریک این ایالت متهم کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا