بانکبانک و بیمه

شرح خدمات شهرک‌سازی ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، چهارچوب مطالعات و شرح خدمات طرح توجیهی، طرح جامع شهرک و طرح آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران سراسر کشور و سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، شرح خدمات شهرک سازی را ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده است: در راستای تبصره یک ذیل بند ۲ ماده ۳ بازنگری دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی مصوب ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، چارچوب مطالعات و شرح خدمات «طرح توجیهی»، «طرح جامع شهرک» و «طرح آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک» که در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۲به تصویب ستاد مدیریت شهرک سازی کشور رسیده است جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

همچنین بخوانید

شرح خدمات طرح توجیهی شهرک شامل بررسی ضرورت‌ها و امکان‌سنجی احداث شهرک، معرفی و تحلیل سایت احداث شهرک (مبتنی بر یافته‌های مطالعات، بررسی اسناد و مدارک، مشاهدات میدانی و پاسخ استعلامات دستگاه‌های مرتبط) است. همچنین در بخش اسناد طرح نیز اسناد نوشتاری و گزارش‌ها و نقشه ها و اسناد تصویری مدنظر قرار گرفته است.

در شرح خدمات طرح جامع شهرک نیز مواردی از جمله ایده کلی کالبدی شهرک، ارایه طرح توسعه فضایی-کالبدی شهرک، ضوابط و مقررات شهرک، نظام مدیریتی و تامین مالی شهرک و همچنین اسناد طرح و ویژگی های آنها به تفکیک تشریح شده است.

در شرح خدمات طرح آماده سازی و طراحی شهری شهرک نیز تهیه طرح سه بعدی و همچنین تدوین طرح جزییات و برنامه اجرایی شهرک مورد تاکید است و با جزئیات به آن پرداخته شده است.

شرح خدمات طرح توجیهی احداث شهرک

شرح خدمات طرح جامع شهرک

شرح خدمات طرح آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا