ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش ثروت مدیر انویدیا رکورد جدید زد

مدیرعامل انویدیا در روز چهارشنبه، حدود ۱۲ میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کرد که رکوردی برابر با رکورد روز این شرکت سازنده تراشه های هوش مصنوعی بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، این بزرگترین رشد دلاری یک روزه ثروت بنیانگذار و مدیرعامل انویدیا بود و رکورد قبلی را که افزایش ۹.۶ میلیارد دلاری ثروت او در ۲۲ فوریه بود، شکست. همچنین، برای اولین بار، ثروت او در یک هفته، از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت و مجموع دارایی خالص او، به ۱۰۲.۸ میلیارد دلار رسید.

انویدیا، اخیرا شاهد نوسانهای شدیدی بوده است، زیرا سرمایه‌گذاران تحت تاثیر چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو سپتامبر، از سهام فناوری خارج شده اند. اما این وضعیت، روز چهارشنبه که شرکت رقیب AMD، پیش بینی درآمد مطلوبی را ارائه کرد و بر تقاضای قوی برای هوش مصنوعی صحه گذاشت، تغییر کرد. سهام انویدیا، ۱۳ درصد افزایش یافت و به ارزش بازار این شرکت، ۳۲۹ میلیارد دلار اضافه کرد و رشد سهام انویدیا از ابتدای سال تاکنون را به ۱۳۶ درصد رساند.

جنسن هوانگ ۶۱ ساله، چهاردهمین فرد ثروتمند جهان است و پس از مایکل دِل قرار دارد. او به طور پیوسته از عملکرد بهتر انویدیا بهره برداری کرده و سهام خود را در این شرکت فروخته است. هوانگ در ژوئن، سهامی به ارزش نزدیک به ۱۶۹ میلیون دلار فروخت که بیشترین فروشی بود که در یک ماه داشت. عطش سیری ناپذیر برای تراشه های بکارگیری شده برای تقویت هوش مصنوعی، سهام انویدیا را به بالاترین حد خود رساند و این شرکت را در ژوئیه، در آستانه رکوردشکنی دیگری قرار داد.

ارزش سهام انویدیا امسال حدودا سه برابر شده، در حالی که ارزش سهام مایکروسافت، حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است. تقاضای سیری ناپذیر برای پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا، تاکنون فراتر از محصولات رقبای این شرکت بوده و باعث محدودیت در عرضه آن شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران، انویدیا را بزرگترین برنده توسعه فناوری هوش مصنوعی می‌دانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هوانگ تنها کسی نیست که سهام انویدیا را می فروشد. مدیران ارشد و میانی انویدیا هم در نیمه اول امسال، بیش از ۷۰۰ میلیون سهم فروختند که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ این شرکت بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا