ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوگل و تیک‌تاک در روسیه جریمه شدند

سرویس مطبوعاتی دادگاه مسکو اعلام کرد گوگل و تیک‌تاک، روز چهارشنبه، به دلیل عدم رعایت دستور دیده بان ارتباطات (روس کومنادزور) درباره محتوای ممنوعه، جریمه شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی، دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو، گوگل را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که بسیار شبیه به محتوایی است که قبلا دستور حذف آنها را دریافت کرده بود، ۵ میلیون روبل (۵۸ هزار و ۳۸ دلار) و تیک‌تاک، ۴ میلیون روبل جریمه کرد.

همچنین بخوانید

روسیه، سال‌هاست که به پلتفرم‌های فناوری خارجی دستور داده است محتوایی که غیرقانونی محسوب می‌شوند را حذف کنند و به دلیل عدم رعایت این دستور، مکررا جریمه های کوچکی برای آنها صادر کرده است. این کشور بر سر محتوایی که از نظر این کشور غیرقانونی است و عدم ذخیره سازی داده‌های کاربران روسی در سرورهای داخلی، با شرکت‌های بزرگ فناوری در کشمکش بوده و این اختلافات، پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، شدت پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مسکو به خصوص از گوگل به دلیل مسدود کردن کانال‌های یوتیوب رسانه‌ها و چهره های معروف روسیه، شاکی است. یوتیوب با استناد به سیاست ممنوعیت محتوایی که رویدادهای خشونت‌آمیز مستند را انکار، کوچک یا بی‌اهمیت جلوه می‌دهد، در مارس سال ۲۰۲۲، دسترسی به کانال‌های مرتبط با رسانه‌های دولتی روسیه را در سراسر جهان مسدود کرد. این شرکت آمریکایی اعلام کرد حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحت سیاست رویدادهای خشونت آمیز گوگل قرار می گیرد و مطالب نقض کننده این سیاست، حذف خواهد شد.

زیرمجموعه روسی گوگل، اواخر سال میلادی گذشته، با اشاره به اینکه مسدود شدن حساب‌های بانکی این شرکت توسط مقامات روسیه، باعث شده است دفتر این شرکت نتواند به شکل عادی فعالیت کند و حقوق کارمندان روسی و هزینه تامین کنندگان و فروشندگان را پرداخت کند، اعلام ورشکستگی کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا