انرژی

مشترکان پرمصرف زیر ذره‌بین صنعت برق

افرایش گرما و مصرف برق موجب تشدید نظارت صنعت برق بر مشترکان پرمصرف شده به‌طوری که تاکنون برای ۶٧٩ هزار و ۶٧١ دستگاه انواع کنتور هوشمند تکفاز و سه فاز و مودم برای بررسی مصرف مشترکان پرمصرف مصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که از این میان ٧۵ درصد آنها در سطح الگو مصرف میکنند، ٢۵ درصد از مشترکان حدود نیمی از برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص می دهند، ١۵ درصد از مشترکین تا ١.۵ برابر الگو، ٨ درصد ١.۵ تا ٢.۵ برابر الگو و ٢ درصد از مشترکان بیش از ٢.۵ برابر الگو مصرف می کنند.

همچنین بخوانید

آخرین پله مشترکانی هستند که بیش از ٢.۵ برابر الگو مصرف می کنند که این تعداد اندک به تنهایی ٨ درصد از کل مصرف حوزه خانگی را به خودشان اختصاص داده اند.  

خرید و بکار گیری کنتورهای هوشمند یکی از ابزارهای مدیریت مصرف به ویژه پرمصرف‌ها. از همین جهت  درسال ١۴٠٠ تفاهم نامه ای به ارزش ٣٠ هزار میلیارد ریال با یکی از بانک‌ها منعقد شد که براساس آن در مرحله نخست تا پایان سال ١۴٠٢، ١٣ هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی گشایش یافت.

از محل منابع حاصل از اجرای مرحله نخست این تفاهم نامه، ١٩٢ هزار و ٣٠٠  کنتور سه فاز و ٢١٠ هزار و ٣٠٠  کنتور تکفاز و نیز ١١ هزار و ٢٠٠  مودم تهیه و به منظور کنترل و رویت پذیری مشترکان پرمصرف در سطح کشور بکار گرفته شد.

 اجرای مرحله دوم این تفاهم نامه به ارزش ١٧ هزار میلیارد ریال از ابتدای سال جاری آغاز شده که تاکنون بیش از ٩ هزار میلیارد ریال از منابع مزبور در قالب گشایش اعتبار اسنادی جذب و از این محل نیز ١۴۶ هزار و ۵۶١ دستگاه کنتور تکفاز، ١٠٢ هزار و ۵٧٩ کنتور تکفاز و ١۶ هزار و ٧٣١ دستگاه مودم خریداری شده و براساس برنامه های ابلاغی جذب مابقی ظرفیت تامین مالی مزبور تا پایان شهریور ماه در دست پیگیری قرار دارد.

در شرایط فعلی لازم است مشترکان  در مصرف برق مشارکت داشته و برای تداوم برق رسانی به مواردی چون تنظیم وسایل سرمایشی روی ٢۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی که منجر به کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق می‌شود توجه داشته باشند تا علاوه بر دریافت پاداش صرفه‌جویی از جوایز ارزشمند پویش با انرژی نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا